18 Aralık 2013 Çarşamba

KARA EKMEK


Bu ekmeği geçen hafta yaptım.


Şimdi,eğer,ben de ekmek yapmak istiyorum  diyorsanız...
Nasıl yaptığımı anlatıyorum.

Sabah işe giderken;

  • yoğurma kabına 4 su bardağı kara un+2 su bardağı beyaz un
  • içine 1 yemek kaşığı toz şeker+ 2 yemek kaşığı tuz+1 tatlı kaşığı toz maya
  • koyup iyice harmanlıyorum.
  • içine 3 su bardağı su koyup bir kaşık yardımıyla karıştırıyorum.
  • üzerine sterç film kapatıp işe gidiyorum.



Akşam eve gelince;
  • tezgaha bolca un serpiyorum
  • iyice mayalanan ve gevşeyen hamuru tezgaha boşaltıyorum.
  • 4 bir tarafından zarf gibi katlayarak pişirme kabıma yerleştiriyorum.

  • pişirme kabını önceden katı yağ ile yağlayıp unluyorum.
  • tekrar üzerini kapatıp(ama kabarma payı bırakacak yükseklikte poşet ile)  ikinci kez mayalıyorum.





  • en az iki saat sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında kabuk bağlayana dek 1 saat  pişiriyorum.
  • bu esnada fırın nemli olsun diye en alt rafa içi su dolu bir kap koyuyorum.
  • fırından çıkan ekmeği 15 dakika sonra kabından alıyorum(ki nemlenmesin)
  • bir temiz beze sarıp dinlendiriyorum.
Bu kadar basit.
Kolay gelsin.
:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...