9 Aralık 2013 Pazartesi

KAKAOLU PANDİSPANYA




Bu tarif  herkese lazım.






























Herkes korkar,kabarmaz diye. Yok efendim ,hiç korkmayınız.Kabarmaması  mümkün değil,verdiğim püf
noktalarına dikkat ederseniz.

PANDİSPANYA YAPARKEN!

  • Yumurtalar muhakkak oda sıcaklığında olacak.Bir gün önceden dahi dışarda bırakabilirsiniz.
  • Yumurtaların akları sarılarından ayrılırken ,aka hiç sarı karışmıycak.Bu işlem ayrı bir kasede yapılarak çırpma kabına eklenecek.
  • Un kabartma tozu ve vanilya karıştırılarak üç kez elenecek.Üşenmeyin.Madem kabarık kek istiyorsunuz,üşenmenin alemi yok,ha bi kez elenmiş,ha üç kez.. :)
  • Fırın  siz kek  yapmaya başlarken 170 dereceye ayarlanacak.
  • Akı çırptığınız kap muhakkak kuru ve temiz olacak.




VE BUYRUN  YAPALIM...
  • 6 yumurtanın aklarını sarılarından ayıralım.
  • Aklara bir çimdik tuz atarak köpük olana dek çırpalım.Önce akları çırpıyorum,sonra sarıları,böylece mikserin ucunu yıkama derdinden kurtuluyorum. Kabı ters çevirince ,köpük dökülmüyorsa tamamdır.
  • Sarılara 1 bardak toz şeker ekleyip,10 dakika ,karışım iyice beyazlayana dek çırpalım.
  • Üç kez elediğimiz 1 bardak un,2 yemek kaşığı dolusu kakao,1 çay kaşığı kabartma tozu,1 vanilya karışımını  ekleyelim.Bir spatula ile tek yönlü karıştıralım.
  • En son Yumurta aklarını koyalım.Aşağıdan yukarı nazik hareketlerle  akları karışıma yedirelim.
  • Kelepçeli kek kalıbının altına yağlı kağıt serelim.Kenarlarına bir şey sürmeyelim.
  • Karışımı kalıba döküp,yayalım.Kalıbı tezgahın üzerine 2-3 kez hafifçe vuralım,hava kabarcıkları çıksın.
  • Kızgın fırında 45-50 dk pişirelim.
  • Aroma seviyorsanız,bir limon kabuğu rendesi ya da nescafe vs koyabilirsiniz.
Kürdan testi yapabilirsiniz.Kürdanı batırın keke,temiz çıkarsa pişmiştir.
Fırının kapağını 40 dakikadan önce asla açmayın.
Fırından çıktıktan 15 dk geçmeden keki çıkarmaya kalmayın.Kabında soğumaya bırakırsanız da altı terler.15 dakika sonra ,önce kenarları bir bıçak yardımıyla kalıptan ayırın.Sonra kelepçeyi açın.Keki soğutma teline,yoksa ayrı bir tepsiye ters çevirin ve pişirme kağıdını da alın.

Pandispanya keki bir gün önce pişirirseniz ,ertesi gün ikiye hatta üçe çok kolay kat kesebilirsiniz.
Ama çok beklemeyi sevmez.Yağsız olduğu için çabuk bayatlar.Ben hiç muhafaza etmeyi henüz denemedim.Ama folyo ile dolapta ya da dipfrizde bekler diye okumuştum.Mecbur kalınırsa denenmeye değer.

Sorularınız ve merak ettikleriniz  ve deneyimleriniz için yorumlarınızı bekliyorum.
:)

4 yorum:

  1. Merhaba Belgin Hanım,

    Kekiniz çok lezzetli görünüyor :) Yanına krem şanti ya da bir top dondurma nasıl olur sizce? Ben çok yakıştırdım :)

    YanıtlaSil
  2. sizin öyle uygun gördüyseniz..hemen hazırlıyım,bana buyrun.. ;))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, oncelikle elinize saglik,tarifiniz 26 cm kelepceli kaliba uygunmudur acaba? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 24 cm ile yapmıştım, olur aslında ama daha ince olur..Pandispanyayı üçe değil iki kata ayırarak pasta hazırlarsınız.deneyin derim ben?Sizin işin 26 cm için araştırma yapacağım.Yorumları takip ederseniz,ya da bana mail ile ulaşırsanız yardımcı olmaya hazırım.Kolay gelsin,merak ederim ben şimdi,beni haberdar edin olmaz mı.. :))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...