15 Kasım 2013 Cuma

DİŞ KURABİYESİ



Bunca işimin arasında sipariş de alıyorum.Dostlarımı kıramıyorum.Bu kurabiyeleri sevgili iş arkadaşım Hatice'nin yeğenine yaptım.Minik Karen 'in ilk dişi için.Aslında diş şeklinde kurabiye çalışacaktım ama  çiçek kurabiye yapma fikri daha çok hoşuma gitti.
 Bu kurabiyeler ile kızımın doğum günü kurabiyeleri aynı güne-daha doğrusu geceye- sıkışınca ben nerdeyse sabahladım tabii ki.Ama iş bittiğinde öyle keyif alıyorum ki ne yorgunluk ne uykusuzluk..

Kurabiye tarifi önceki tariflerim de  de var ama ben yine yazacağım.Her kurabiyede az buçuk tarifi değiştirmek hoşuma gidiyor.herşeyi yazdığım bir defterim var,birinin eline geçse bişey anlar mı bilmiyorum ama benim için çok şey ifade ediyor,o deftere olanı biteni,kabarmayanı,sert olanı yazıyorum.Kendime göre küçük notlar alıyorum.Tavsiye ederim,çok işe yarıyor.





Kurabiyelerimiz için,

  • 250 gr tereyağ  (oda sıcaklığında yumuşamış=)
  •  4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 iri yumutrta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı silme kabartma tozu
  • 1 avuç ince kıyılmış fındık
  • çay kaşığının ucu ile tarçın
  • un  (yumuşak bir hamur olana dek-3 su bardağı ile başlayabilirsiniz)   
Yapılışı gayet basit.
Tüm malzemeleri un hariç yoğurma kabına alıyorum.Güzelce harmanlıyorum sonra 3 bardak unu bir seferde koyuyorum.Unu iyice yedirince kalan unu yavaş yavaş ekliyorum.

DİKKAT!
Çok yoğurmayın,yağlı hamur çok mıncıklanmayı sevmez,yağını salar,siz habire un eklersiniz,taş gibi olur..
Hamur kabın kenarlarından toplanıyorsa tamamdır.
En az bir saat dolapta bekletin.Sonra tezgaha un serperek merdane ile 5 mm kalınlığında açın ve istediğiniz kalıpla kesin.
Fırın  muhakkak önceden ısıtılımış olsun,yoksa kurabiyeler yayılır..Benden söylemesii.. :)

İşte resimler...

şeker hamursuz bile yemesi çok güzel... deneyin derim ...









Afiyetle...Ve sağlıkla...

Belgin Aslan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...