11 Eylül 2013 Çarşamba

TAM BUĞDAY EKMEKCİKLERİ



En son yaptığım ekmek bu.Ekmekcik yapma fikri    pratik olsun diyeydi.  Oldu da aslında.Kesme derdi yok,bölüyorsun ikiye.Afiyet olsun.

Bu kez içine hiç buğday unu koymadım.Tamamı kara (tam buğday unu) undan.Deniyim istedim,pek güzel oldu.Tam buğday ununa  beyaz un katılmazsa hamur çok daha geç mayalanıyor.Sabredeceksiniz.Ve beyaz ekmek hamuruna nazaran daha az kabarıyor.Ama çok lezzetli oluyor.


ekmekciklerim....


Basitce,


  • 3 kase kara un
  • 1 paket kuru toz maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı   toz şeker.
  • su
Kuru malzemeleri yoğurma kabına aldım ve harmanladım.Sanırım iki su bardağı su koydum.Sonra hamur kıvam alana dek su azar azar  su ekledim.Ne çok sert ne yumuşak ,kolay yoğurulan bir hamur hazırladım.Mayalı hamurlarda yoğurma süresi çok önemlidir.Ne kadar yoğurulursa o kadar iyi.Mayala poğaça yaparken de dikkate alınmalı.

Sonra yoğurma kabının üzerini örtüp,iyice mayalanmasını bekledim.
Tepsiye yağlı kağıt serdim.Hamuru 6 eşit parçaya böldüm.Yuvarladım.Tepsiye dizdim ve yine mayalanmaya bıraktım.
İyice kabardıklarında önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana dek yaklaşık 1 saat pişirdim.




AFİYETLE...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...