11 Eylül 2013 Çarşamba

TAM BUĞDAY EKMEĞİ(uzun mayalama)



 Ekmek yapmaya ara vermiştim.Evde ekmek kokusu özledim.Bu sefer ölçü mölçü hak getire.Sevmem de zaten ölçülü yapmayı.El ayarı-göz kararı,anne usulü..

Tarife vereceğim ama avuç hesabı.Yok ille de  bardak hesabı derseniz buradan  çeşit çeşit ekmek tarifleri bulabilirsiniz.



  • bir çay bardağı un  ile 1  çay kaşığı toz mayayı karıştırdım.1 su bardağı su ile karıştırdım.1 tatlı  kaşığı da toz şeker ekledim.
Bu işlemi öğlene doğru yaptım,kabın ağzını kapattım.
  •  Akşam üzeri  yoğurma kabına 1  avuç beyaz un(buğday)  ve 2 avuç kara un(tam buğday) ,1 tatlı kaşığı toz maya,1 tatlı kaşığı toz şeker koyup harmanladım.
  • Sabahtan beri mayalanmaya bıraktığım sıvı karışımını ekledim.Hamur kıvama gelene dek su ekledim.
  • Çok yumuşak yapmadım doğrusu.Sert de değil ama serte yakın bir hamur oldu.Epeyce yoğurdum,10 dakika kadar.Size kısa gelmesin ,yordu! 
  • Üzerini  örttüm.2 saat ,daha doğrusu iki misli kabarana dek bekledim.Hiç acele etmedim,kendimi germedim.Ertesi gün pazar olduğu için saatin geç olması da beni rahatsız etmedi.
  • Mayalanan hamuru    pişirme kabına yerleştirdim.Bunun için baton kalıp kullandım,benim kabım ekmek için yapılmış,normalden daha geniş  baton kalıp.
  • Bir güzel mayalandı.kabı doldurdu.
  • 200 derecede pişirdim.Ne kadar diye sormayın,unutmuşum fırında,saat olmuş gece yarısı.yatmaya hazırlanıyordum da ekmek kokusu evi sarınca hatırladım fırında ekmeğim olduğunu.Ama öğrendim ki ekmeği çok pişirmeliymiş.Bir güzel  kalın kabuklu,pişkin bir  ekmeğim oldu.
  • Sardım sarmaladım bir beze,koydum sonra poşete.Sabah pamuk gibi oldu  ,pazar kahvaltısına ...

AFİYETLE...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...