11 Eylül 2013 Çarşamba

ŞEHRİYELİ PİLAV


Pilav yapan her yemeği yapar  ...Bunu işitmeyen  yoktur aramızda..İyi pilav yapmak    zor değildir aslında.
Pirince göre suyu ve yağı ayarladınız mı,bir de kısık ateş.  :) En kolay, en doyurucu ve her zaman kurtarıcı yemek hazır.




  •  1  su bardağı  pirinç
  • 2 su bardağı kaynar su ya da tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı arpa şehriye
  • 2 yemek kaşığı tereyağ+2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz
Ben genelde tuzlu suya koymadan pilav yapmam.Daha tel tel daha lezzetli oluyor.
  • Pirinci bol ılık su ile ve  1 tatlı kaşığı su ilavesiyel en az yarım saat suya koyuyorum
  •  Tereyağı kızdırıyorum,arpa şehriyeyi rengi dönene dek kavuruyorum.
  • Pirinçleri süzgeçte süzerek,nişastalı suyu gidene dek iyice yıkıyorum.
  • Pirinçleri  şehriyelerin üzerine dökerek güzelce kavuruyorum.Pirinç mevcut suyu çekecek,yağ ile kavruluyor hale gelece ve babamın ifadesiyle cıngır cıngır (yani tane tane) olacak.
  • Tuzunu koyuyorum,suyunu ekleyip,kısık ateşte suyunu çekene dek pişiriyorum.
Pişen pilav en az yarım saat dinlenmeli.

AFİYETLE.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...