11 Eylül 2013 Çarşamba

PATLICAN KEBABI


Ben kebap diyim de siz anlayın.Bu mübarek patlıcan her haliyle güzel de ille de kızartılmak istiyor.Ağır olmasın diye koca yaz zeytinyağlı ekşilisini yaptım.Bir kaç kez de olmazsa olmaz karnıyarık.Dün akşam canım etli patlıcan istedi.Bostan patlıcan almışım 3 tane.Kuşbaşı etim de vardı.Kim tutar beni.Zaten mutfağa geçtiğim zaman ,bazen ben bile kendimi tanıyamıyorum.Ne keyif yarabbim!!



  • 3 tane bostan patlıcan
  • 1 tane iri kuru soğan
  • 2-3 tane yeşil biber
  • 2 tane domates
  • 3-4 diş sarımsak
  • baharat
  • 1 yemek kaşığı salça
  • kızartmak için sıvıyağ
  • 300-400 gr kuşbaşı et
  • maydanoz
Nasıl yaptığıma gelince;
  • Patlıcanları alacalı soydum,iri küp doğradım ,tuzlu suya koydum.
  • Kuru soğanı,biberi küçük küçük doğradım.
  • Domateslerin kabuğunu soydum,küp doğradım.
Aslında eksik başladım anlatmaya.Eve girer girmez,etleri yıkadım,düdüklüye koydum ve 15 dakika  pişirdim.
Bu arada sebzeleri doğradım.Patlıcanları kurulayıp kızarttım.Kızartmayı zeytinyağ ile yaptım.İnanılmaz hafif oldu.
  • Pişen etin suyunu iyice çektirdim,düdüklüde sulanır ya!içine soğanı  ,biberi ekledim.Kavurdum.Etin yağı çok azdı,azıcık sıvıyağ koydum.Domatesi ,sarımsağı ekledim.Salçayı da koydum.Tuz ,karabiber..Hazır.
  • Kızaran patlıcanaları  tencerenin dibine yaydım.Üzerine hazırladığım etli karışımı yaydım.Üzerine hafif çıkacak kadar sıcak su koydum.Az daha sıcak su ekleyedim.
  • 10-15 dk pişirdim.




AFİYETLE:..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...