12 Eylül 2013 Perşembe

MAYALI POĞAÇA


Blog sahibi olup da  bir Türk klasiği olan mayalı poğaçayı bu kadar geç siteye koymam bana bile enteresan geliyor.Affınızla..Kısmet bugüneymiş.




Kolları sıvayın ,anlatıyorum....

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket toz maya 
  • 2 yumurta  tekinin sarısı poğaçaların üzerine sürülecek,ayıralım lütfen
  • 1yemek kaşığı  toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 su bardağı  un...
  • peynir  250 gr  yeter mi acaba,denersiniz    :))

Nasıl yaptım:

  • 3 su bardağı unu yoğurma kabına eledim
  • tuz,şeker mayayı koyup harmanladım
  • ortasın açıp,süt,sıvıyağ ve yumurtayı koydum.
  • Kenarlarından toparlayarak yoğurdum.
  • Kıvam alana dek un ekledim.
  • Kıvam kısmı canınızı sıkmasın,ele  yapışmayacak olacak.Ama şuna dikkat edilmeli,un ekledikçe değil yoğurdukça ele yapışmaz hale gelir.Bu sebeple unu azar azar yedirn.Taş gibi hamur yoğurup da neden benim poğaçalarım taş gibi oldu demeyin.Yumuşacık hamurun yumuşacık poğaçası olur,unutmayın!            :)
  • Mayalamaya bırakın.Acele etmeyin,bırakın kabarsın,üzerini muhakkak kapatın ki kurumasın.
  • Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar kopardım ve bildiğimiz üzere içine peynir koyup  kapattım.
  • Yağlı kağıtı tepsiye dizdim.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm.Çörek otu serptim.
  • Önemli kısımlardan biri de tepsi mayası kısmıdır.Tepsiye aralıklı dizdim ,çünkü çok kabarıyorlar.
  • 1 saat kadar da tepside mayaladım.
  • 180 derecede kızarana dek pişirdim.
  • Yumuşaçık ,mis kokulu poğaçalarım oldu.
  • Bir püf noktası da ,poğaçadan akan yumurtalar için:  peynir çok yağlı ise akar,peyniri yumurta akıyla karıştırıp poğçaya koyarsanız sonuç daha iyi olur.
aralıklı dizelim,çünkü tepsiyi dolduruyorlar...bkz yukarı....   :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...