4 Eylül 2013 Çarşamba

KOLAY YAHNİ



Aklım hergün burda ama malesef hergün yeni bir tarif yapacak ve yazacak vaktim yok.

Çevremdeki arkadaşlarımdan eşlerimden,dostlarımdan bloğumun takip edildiğine dair öyle güzel yorumlar alıyorum ki ...Bazen   bıraksam  artık  diye düşünüyorum.Ama sonra tariflerimin denendiğini ve  beğenildiğini öğrenince bırakamıyorum.Aksine daha da keyifle devam ediyorum.
Tariflere ara verdiğimde kendimi  kötü hissediyorum.Yeni bir tarif bulmak ümidiyle sayfamı ziyaret eden  takipçilerime  ayıp ediyormuşum gibi geliyor.

Neyse toplandık yine,şükürler olsun...   :)


Bu kez size kolay yahni tarifi vermek istiyorum..Biliyorsunuz benim tarifler vakitle kavgası olanlar için.Bu tarif de onlardan.Beğenirsiniz ve eminim çok da işinize yarar diye düşünüyorum.Buyrun mutfağa...


afiyet olsun...





  • 500 gr gulaşlık et ,  kolay pişiyor ve lezzetli
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ,bir yemek kaşığı -varsa- tereyağ 
  • 3adet ortaboy patates,  soyalım ve  dörde bölelim
  • 1 avuç bezelye,isterseniz siz haşlayın ya da konserve kullanın
  • 1 adet   havuç .iri halka doğranmış
  • Ya 1 avuç  arpacık soğan ya da 2 adet iri yemeklik doğranmış kuru soğan
  • tuz 
  • kekik

YAPALIM....
  • Düdüklüye iri doğranmış gulaşlık eti alalım.
  • sıvı yağı ilave edelim ve rengi değişene dek çevirelim.
  • 15 dakika kendi suyuyla pişirelim.Düdüklünün kapağını kapatıp.  :)
  • Düdüklüyü açıp  içine soğan,patates,bezelye ,havuç ve tereyağı koyalım.
  • bu aşamada  içine bir çay kaşığını ucuyla zerdeçal koyarsanız ,yahni çok güzel renk alır.yok ben renksiz sevmem diyorsanız yarım yemek kaşığı biber salçası yeterlidir.Biraz da tatlı kırmızı yoz biber.
  • Üzerini geçmeyecek,sebzelerle aynı hizada olacak kadar kaynamış su ilavesiyle  yine  10-15 dakika kadar düdüklüde pişirelim.
  •  Arzuya göre karabiber,kekik  ve ince kıyılmış maydanoz ile sıcak servis edelim..
Bu arada bu yemeği tavuk ile de yapabilirsiniz ama bu kez tüm malzemeleri aynı anda koyup tek seferde 15-20 dk pişirmeniz yeterli olur.Bir gün yaptığımda ayrıntılı resim ve tarif yazarım.Merak edip mesaj atanlara büyük bir zevkle cavap yazarım..Kolay gelsin mutfak arkadaşlarım.


AFİYETLE....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...