13 Eylül 2013 Cuma

İSLİM KEBAP



Bir çok kez köftelisini yaptım.Sanki bana daha kolaymış gibi geliyordu ama hiç de öyle değilmiş.Bu ilk et ile yaptığım islim kebap.Eti genelde yemeklerde kullanmayı sevmiyorum.Et olarak tüketmek daha çok hoşuma gidiyor.Ama bazı yemekler var ki et ile mükemmel..Patlıcan da bence bu sebzelerden..

Bir et keşfettim,marketlerde gulaşlık et diye satılıyor.Hem lezzetli hem de gayet kolay pişiyor.Yahniyi de bu et ile pişiriyorum.

       



  • 4-5 tane uzun seçilmiş patlıcan
  • 600 -700 gr gulaşlık et
  • 1 yemek kaşığı salça
  • patlıcanı kızartmak  için sıvıyağ
  • süslemek için    kabuğu soyulmuş domates
NASIL YAPTIM
  • Patlıcanları alacalı soydum,uzunlamasına 4 dilime böldüm ve tuzlu suya koydum
  • Bu arada etleri düdüklüde  25 dk kendi suyu ile pişirdim.Düdüklüyü ocağa koyun.Kızınca içine eti atın, çevirin,etin rengi döner,sulanmaya başlar,O zaman kapağı kapatıp asıl pişirmeye geçebilirsiniz.
  • Patlıcanları kurulayıp kızgın yağda karartmadan kızarttım.
  • Kızaran patlıcnları artı şeklinde yaptım,ortasına etlerden 2-3 tane koyup ,patlıcanları kapattım  ve kürdanla tutturdum.
  • Üzerlerine birer dilim domates yerleştirdim.Tepsiye dizdim ve tuzladım.
  • 1 yemek kaşığı salça ile sıcak su kullanarak salça sosu  hazırladım ve üzerleine gezdirdim.Sos az olmasın,fırında pişeceği için suyunu daha çok çeker.Dikkat edelim.
  • 4-5 diş sarımsağı borcama bütün olarak,aralıklı attım.
  • Fırında 190 derecede domatesler kızarana dek pişirdim.
  • Pilav tariflerimden   birini seçip yanına yapabilirsiniz.




  • AFİYETLE...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...