13 Eylül 2013 Cuma

ERİŞTE



Erişte ama ev eriştesi..Gerçi şimdi marketlerde ,semt pazarlarında da  ev yapımı erişte  bulmak mümkün.Benim eriştelerim sevgili kayınvalidemden.Kurtarıcı yemek. Makarnadan bile kısa sürede hazır.Yanına cacık olur,hoşaf olur,salata olur.Yapmaya gönlü olana ne olsa olur...  :)  Köfte ile yakışır.
Ben bu kez  tavuk sote  ile servis yaptım.

Bu da benim göz kararı tariflerimden.Siz de kendi ölçünüzü  oluşturusunuz..Yine  de  anlatacağım tabiii  kii...
:)





  • 1,5-2  su bardağı  erişte     
  • 2 yemek kaşığı tereyağ  +2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2-3 su bardağı sıcak su
  • tuz
NASIL  YAPTIM
  • Tereyağ ve sıvıyağı tencereye aldım.
  • Kızdırdım.
  • İçine erişteyi koydum ve sürekli karıştırarak kavurdum.
  • Eriştelerin rengi dönünce içine suyu koydum.Burası  önemli: su eriştelerin üzerin e bir parmak çıkacak kadar olmalı.
  • Tuzunu kontrol  ettim.
  • Erişteler suyunu çekince ocağı kapattım ve 15-20 dk dinlendirdim.


AFİYETLE





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...