27 Eylül 2013 Cuma

ERİK REÇELİ



Mevsimi bitmeden yapabilirsiniz..Bu sene ben de çok fazla reçel yapmadım.Çilek zamanı  çilek reçeli  yapmıştım. Ve ben hemen her çeşit reçeli aynı yöntemle yapıyorum  ,size de tavsiye ederim.Çok güzel yaban mersini marmeladım var,onu da yaylada Betül'cüğüm yapmıştı.Şeftali marmeladı da yaptım.  :)

Reçel ya da marmelat farketmez,çok şekerli yapmıyorum artık.Az şekerli olunca çok uzun ömürlü olmuyor ama ben de bir yöntem buldum.Reçellere konserve muamelesi yapıyorum!  :)   Kaynayınca sıcağıyla kavanoza koyup kapatıyorum.Vakti gelince bir kavanoz açıp ,kalanı dolapta saklıyorum.

Bu eriklerin kaynağı köyümüzden.Annem buzluğa koymuş.Ben de reçel yaptım.Mürdüm eriğinden iki türlü yapabiliyorum.Üşenmessem kabuklarını soyuyorum ve çekirdekli  kaynatıyorum.Rengi koyu bal rengi oluyor.Ya da buradaki gibi ortadan ikiye ayırıp çekirdeklerini çıkartıyorum ve kabuklu kaynatıyorum.Rengi müthiş oluyor.Aynı erik olduğuna inanmak imkansız!  

Hadi yapalım..Mutfağı mis gibi reçel kokutalım..Sabahları kızarttığımız ekmekler sürelim,eşe dosta ikram edelim..

                       



ÖLÇÜ

  • 1 ölçü meyve 
  • 1 ölçü şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu
YAPILIŞI
  • bendeki buzluktan çıktığı için zaten suyunu salmıştı.Eğer taze m eyve kullanıyorsanız,tencereye alın sulanana dek kavurun.Sonra devam edin.
  • Tencereye aldım.Bir taşım kaynayınca,şekerini ekledim.
  • Şeker eridikten sonra yaklaşık 20 dakika pişirdim.
  • Düz bir tabağa bir yemek kaşığı  reçel alıp buzdolabına koydum ve kıvam kontrol ettim.
  • Erik,kızılcık ,böğürtlen gibi meyvelerin jöleleşme özellii olduğundan kıvam alması kolay.
  • Ocaktan alırken limon tuzunu ekledim.
  • Kavanozlara koyup ,kavanozu ters çevirerek soğuttum.
AFİYETLE...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...