19 Eylül 2013 Perşembe

BAYKUŞ BUTİK KURABİYE



Bu aralar baykuş figürü sık kullanılıyor.Ben de çok beğeniyordum da hep fırsat kolluyordum.Zeynebimin doğum günü kurabiyelerine nasip oldu.O da çok beğendi.Sayısı çok olunca yordu tabi biraz beni.Çok keyifli ama hem çalışan kadın olucam hem de bu işlere merak salıcam diyorsanız hem çok sabırlı hem çok proğramlı hem de çok  istekli olacaksınız.

Dün eve geldikten sonra yaptığım işlerin sayısı belli değil.Kurabiyeleri bir gün öncesinden hazırlamış olmama rağmen ki bunu kesinlikle tavsiye ediyorum aksi halde yorgunluk iki katına çıkar, bu oyalayıcı baykuşları yapmam 29 tane kurabiye için 4-5 saat aldı.Bu da sadece ön hazırlık  ve süsleme için.

Kurabiye tariflerim var aslında buradan bakabilirsiniz, bu kez içine dövülmüş fındık da koydum,biraz da fazla yoğurdum, o sebeple yeni bir tarif vereceğim.Çok başarılı oldu.


paketledim....


  • 125 gr margarin+125 gr tereyağ  ''sadece tereyağ daha iyi ama benim kalmamıştı  :(    ''
  • 4 yemek kaşığı pudra şeker
  • 2 yumurta
  • 1 vanilya
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı dövülmüş fındık''bu arzuya göre''
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • un




NASIL YAPTIM
  • yağ oda sıcaklığında olacak.
  • malzemelerin hepsini un hariç yoğurma kabına aldım.
  • karıştırdım.
  • içine unu yavaş yavaş ekledim.bu un meselesi hep sıkıntılıdır ama işin sırrı şurdadır ki,asla katı hamurunuz olmıycak.az az eklenecek ,hamur toparlanınca bırakılacak.
  • kurabiyem güzel olsun diyorsanız,hamuru yumuşakça yapıp,buzdolabında yarım saat dinlendirin,kendine gelsin.
  • sonra un ve merdane yardımıyla açtım ve kalıpla kestim
  • 175 derecede 15 dakika kadar pembeleşene dek pişirdim.
  • sonra tepside bırakmadım,soğutma ızgarasına aldım.
  • evet,kurabiyelerim süslenmeye hazır oldu.
  • isterseniz süslemeden de keyifle tüketebilirsiniz..




KURABİYE YAPMANIN PÜF NOKTALARI
  • hamur sert olmasın,açılmaz.
  • ilk sefer açılsa bile bu şekil verme,kalan hamurları toplayıp birkaç kez tekrar edeceği için,kurabiyeleriniz iyice sertleşir.
  • açarken altına ve üzerine un serpmeyi unutmayın,zemine ve merdaneye yapışır.
  • spatul yardımıyla zeminden kurabiyeleri daha kolay alabilirsiniz.
  • merdane ile açarken hamurunuz çatlıyorsa sert olmuş demektir.
  • çok ince olmasın,kırılgan olur,şeker hamuru ile süslerken zorlanırsınız.




Süsleme için de ayrıntılı bir sayfa istiyorum ama henüz başaramadım.You tube ve internet sağolsun,dene yanıl neler öğrenmiyor insan.Yeter  ki  iste!

AFİYETLE.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...