12 Eylül 2013 Perşembe

ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI(tavuk suyuna)

Tavuk suyu yoksa ,önerim,salçasız bol domates sulu yapmanızdır.

Tavuk suyuna olan bütün çorbalara bayılıyorum.Ve hasta olduğumda ilk aklıma gelen tavuk suyuna sıcacık ,limonlu,karabiberli  çorba.İlaçtan daha etkili olduğunu düşünüyorum.

Bunu diğer çorba tariflerimde de yazdım ama üşenmeden  yineleyeceğim: Tavuğu bütün alın.Büyük olsun.2 kg civarı.Hem suyu güzel çıkar,hem de daha bereketli olur.

Bütün tavuk alınacak,güzelce yıkanacak.Butları ve kanatları ayrılacak.Göğüs kısmı iki taraflı çıkartılacak.Çıkan göğüs sotelik doğranacak. ,Ve   körili tavuk sote yada  mantarlı tavuk sote  yapılmak üzere  buzluktaki yerini alacak.

Butlar,kanat,ve tavuğun geri kalan tüm kısımları düdüklüye konulacak ve içine 1-2 tatlı kaşığı tuz atılarak ve üzerine çıkacak kadar su ilavesiyle   20 dk kadar pişirilecek.

Tavuk suyunuz hazır.Bir kavanoz ayırırsanız onunla da  pilav  yaparsınız.

Düdüklüden çıkan tavuğun but ve kanatlarını tavada az zeytinyağ,az soya sosu az köri ve kekikle tatlandırıp  bir öğün hazırlayabilirsiniz.Ya da serin serin söğüş yiyebilirsiniz.

Haşlanan tavuğun kalan kısımlarındaki etleri de ayıklayıp çorbada kullanabilirsiniz..



Ve çorbaya  gelince  :

  • 2-3 tane domates
  • 1 avuç arpa şehriye
  • didilmiş tavuk etleri
  • tavuk suyu ,4 bardak olsun.
  • tuz,arzuya göre limon ve kıyılmış maydanoz
Nasıl yaptım,
  • domatesi rendeledim,1 su bardağı su ile az kaynattım ve süzgeçten geçirdim.Çekirdeksiz olsun istedim.
  • domates suyuna tavuk suyunu ekledim.
  • kaynayınca şehriyesini ve didilmiş tavukları ekledim
  • tuzunu yeterine ilave ettim.
  • arpa şehriye biraz geç pişer,tel şehriye gibi düşünmeyin,ocağa bu ayrıntıyı düşünerek koyun lütfen.
  • Şehriyeler piştiğinde çorbamız sunuma hazır.
Servis için maydanoz kıyılarak masaya konulursa,hem arzu eden istediği kadar koymuş olur hem de maydanozlar rengini ve kokusunu kaybetmez.Limon ve karabiber olmazsa olmazıdır ama bana göre!
:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...