26 Eylül 2013 Perşembe

ANNE KURABİYESİ


Çocukluğumun en güzel,en unutulmaz tadı...Annem yapardı,mis gibi kokardı.Az pişirsen yuöuşacık olur,az fazla pişirsen daha kıtır olur..Ben yumuşak olanı seviyorum.

Çocuklar da bayılıyor.Yapımı da kolay .Deneyin derim ben..  :))






  • 2 yumurta,birinin sarısını ayıralım
  • yarım paket oda sıcaklığında tereyağ(125 gr)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 5 yemek kaşığı toz şeker(biz az tatlı seviyoruz,isterseniz iki kaşık daha ekleyebilirsiniz)
  • 1 paket kabartma tozu
  • un

YAPALIM
    
  • kabartma tozunu 2 su bardağı una karıştıralım
  • kalan malzemeleri yoğrma kabına alalım
  • elimizle karıştıralım,unu ilave edelim,yoğuralım
  • bu aşamada hamur muhtemelen cıvık olacaktır.
  • takipçilerim bilir, :)  , hamurun kıvam alması için kalan unu yaklaşık iki bardak daha, yavaş yavaş ekleyelim.
  • hamur toparlanınca,yumuşakca bir hamur elde etmiş olduğumuzda un eklemeyi bırakalım.
  • resimdeki gibi  şekil verelim.
  • yumurta sarısı sürüp üzerlerine toz şeker serpelim
  • 175 derecede 25-30 dk pişirelim.



Çok kızartırsanız kuru olur.Yok ben öyle seviyorum deme şansınız da var tabii...Kolay gelsin!!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...