1 Ağustos 2013 Perşembe

KARAMEL SOSLU SÜTLÜ TATLI



Oy oy oyyyy!!
Hafif..
Kolay...
Leziz..
Vallahi siz bilirsiniz.
Ben uzun zamandır yapmıyordum.Ramazanda hafif tatlı daha iyi.Geçen gün yaptım.Pek rağbet gördü.Dün akşam yine yaptım.






Malzemeleri gözden geçirin ve doğru mutfağa:

  • 1 lt süt
  • 1 yumurta
  • 8 y.k  toz şeker
  • 2 y.k dolusu un
  • 1 y.k dolusu mısır nişastası
  • 1 y .k dolusu pirinç unu
  • 1 vanılya
  • 1 y.k dolusu tereyağ
Soğuk süte vanilya ve tereyağ hariç tüm malzemeleri katalım.Kısık ateşte topaklandırmadan ,sürekli karıştırarak-çırpma teli ile lütfen- pişirelim.Ocaktan alınca içine vanilya ve tereyağı koyalım, 5 dk mikserle 
çırpalım.

KARAMEL İÇİN,
  • 5 y.k toz şeker
  • teflon tava
Tavaya  toz şeker konulur.Koyu renk alana  dek yakılır.Borcama dökülür.Yayılır.Hemen sertleşeceği için homojen yayılmayabilir.Yayılmazsa endişe etmeyin.Üzerine muhallebi döküldüğünde sorun kalmıyor.
Soğumaya bırakın.
Ilınınca üzerini streç film ile kaplayın,kabuk tutmasın.
Buzdolabında 2-3 saat dinlendirin.
Kare dilimleyin,ters çevirerek servis yapın.
Sosundan da  koyabilirsiniz.
Afiyetle....


4 yorum:

  1. Aslında karamel için 3 kaşık şeker yeterli:))

    YanıtlaSil
  2. bende çok karameli seviyorum tek kelime harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :). Afiyet olsun sevgili Adsız....

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...