2 Ağustos 2013 Cuma

KABAK SALATASI


Salatayı kızım yaptı.Ama yemedi,çünkü dereotunu sevmiyormuş!Bir şey diyemedim,çünkü 9 yaşındayken ben de sevmezdim.Bana çekerse büyüyünce bayılır!

Kabak yemeği  ramaznda pek tercih edilmez.ben de salata olsun dedim.
rendelenmedi.Dilimlendi.Hafif oldu.Yendi..   :)

Zeynep'e tarif ettim ,o yaptı.Size de tarif ediyim,siz de yapın..Kolay gelsin!





  • 4 kabak
  • bitr tutam dereotu
  • 1 kase yoğurt,süzme olsa daha iyi.
  • 2 diş sarımsak
Yapmak için...
  • Tencereye 2 bardak su kaylaım.1 tatlı kaşığı tuz atalım.kaynasın.
  • Soyduğumuz ve halka doğradığımız kabakları bu suda 5-10dk haşlayalım.Süzelim.
  • Çok haşlamayalım,az diri kalsın,dişe gelsin.
  • Sarımsakları 1 çay kaşığı tuz ile ezelim.Yoğurda katalım.İnce kıyılmış dereotu ilave edelim.
  • Servis kabına aldığımız kabaklar soğusun.
  • Üzerine yoğurt karışımını koyalım.Süsleyelim.
  • Ben yağ koymadım.Arzu eden üzerine zeytinyağ gezdirebilir.Ya da yoğurda 1 yemek kaşığı mayonez ilave edebilir.
  • Afiyetle....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...