1 Ağustos 2013 Perşembe

EV YAPIMI KIYMALI-KAŞARLI PİDE


İftara pide..Olur mu olur! dedim ve işten eve gelince ilk işim hamuru hazırlayıp mayalanmaya bırakmak oldu.
hamur mayalanadursun ben de iç malzemesini hazırladım.Sağolsun rondo var,iki dakikada şip şak.
En sıkıntılı yanı,sıkıntı sayılırsa ,pişirme safhası oldu.Biz beş kişiydik ve iftara sıcak yetiştirmek gerekir diye biraz endişe ettim ama Allah'ın izniyle yetişti.hatta salata ve çorba bile yaptım o arada.

Hafta sonu yapılabilir rahatlıkla, denemenizi öneririm.






  • 4 su bardağı un
  • 1su bardağı ılık süt
  • 2-3 y.k sıvıyağ
  • 1 paket instant kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 y.k toz şeker
  • 1 su bardağı ılık su
Önce hamuru mayalayalım.
  • una tuz şeker ve kuru maya koyup harmanlayalım.
  • ortasını havız yapalım,süt ve suyu koyalım.
  • 5 dakika yoğuralım.
  • çok sert olmayan hamur elde edene dek yavaş yavaş un ekleyelim.
  • hamur toparlama işlemini tezgahta yaparsak daha kolay olur.
  • hafif yağladığımız mayalama kabına hamuru alalım.üzerini örtüp en az yarım saat bekletelim.
İç hazırlayalım..
  • 500 gr  yağlı kıyma
  • 1 demet maydanoz
  • 4-5 çekirdeği alınmış sivri biber
  • 4-5 kuru soğan
  • karabiber,pulbiber,tuz
  • 1 y.k biber salçası (benim biraz fazla kaçmış ,çok kırmızı oldu   :(         )
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı domates rendesi(ya da suyu)
Yapalım:
  • soğanı rondodan geçirelim.
  • biberi ince kıyalım.
  • maydanozu ince kıyalım.
  • tüm malzemeyi karıştıralım.
  • 5 dakika yoğuralım.


Hamurda yumruk büyüklüğünde beze alalım.
Merdane ile uzun oval açalım.
Açtığımız hamuru yağlı kağıt koyulmuş tepsiye alalım.
Üzerine bolca harcımızdan koyalım ve kenarlarını pidede olduğu gibi kıvıralım.
200-230 derecede pişirelim.
Pişen pideleri sofra bezi üzerine alıp yanyana  dizelim.



DİKKAT!
  • hamura yarım saat mayalanma yeter.Zira diğerleri pişerken mayalanma deva ediyor.
  • Ben tepsiye bir pide şeklinde yaptım,bezeleri küçük tutarsanız bir  tepsiye iki pid de sığar.
  • İki tepsi kullanarak,fırında alt üst  yaparak bir seferde daha çok pide pişirebilirsiniz.
  • Pişen pidelerin hamur kısmına piştikten sonra tereyağ sürebilirsiniz.
  • Kaşarlı yapmak için ,kaşar rendelemeniz yeterli.Kıymalı iç yerine kaşar koyarsanız,tamamdır !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...