6 Ağustos 2013 Salı

BURMALI



Bizim oralarda burmalı derler.Ben çok severdim ,kızım da çok seviyor.Özellikle söylüyorum çünkü başka tatlılarla çok arası olmamasına rağmen çok sever.Kızım sever de ben yapmaz mıyım.Geçtim hamurun başına.
Merdane işi kolay da oklavayla açmak konusunda gayet acemiyim.Bezeleri küçük tuttum ki açması kolay olsun diye.İşe yaradı.Hiç zorlanmadım.Oğlum da sağolsun ben açarken bana lojistik ve manevi destek  verdi.
Ben artık burmalı yaparım.Beklediğimden kolay oldu.







  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 yumurta
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • yarım kahve fincanı sirke
  • bir çimdik tuz
  • unu ölçmedim,unutmuşum,yumuşakca bir hamur olacak kadar(2 su bardağı ile başlayabilirsiniz)
  • 2 su bardağı mısır nişastası
  • 1 çay kaşığı silme kabartma tozu
  • 250 gr tereyağ+1 çay bardağı sıvıyağ
Şerbet için
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 2,5 su bardağı su
Kaynamaya başladıktan sonra 10 dk pişsin.İnerken 2 damla limon sıkmalı.Soğusun.

Öneri: şerbeti kaynatıp buzdolabına kaldırırsanız her zaman elinizin altında hazır şerbetiniz olur.

  • sıvı malzemeleri güzelce karıştıralım
  • una  kabartma tozu ve tuzu katalım.
  • yavaş yaş karışıma ilave edelim.
  • özlü ,çok sert olmayan bir hamur olana  dek yoğuralım.pürüzsüz hamur olana dek de denilebilir.
  • üzerine nemli örtü kapatalım,30 dk dinlendirelim.
  • dinlenen hamuru 11 parçaya bölelim.beze yapalım.bezeler de nemli bez altında kalsın ki,kurumasın.
  • her bezeyi  nişasta serperek ,oklava yardımıyla açalım.
  • mümkün olduğunca incelen yufkaya bol ceviz serpelim.
  • ince oklavaya saralım ve ortada büzelim.tepsiye dizelim.
  • tüm bezeler bittiğinde,tereyağı eritelim(içinde parçacıklar varsa tülbentten geçirerek tatlıya koyalım)
  • tereyağı tatlı üzerine bolca gezdirelim
  • 180 derecede kızarana dek pişirelim
  • fırından çıkınca 5-10 dakıka dinlelen burmalıya şerbetini verelim.
  • 2 saat sonra servise sunalım.


AFİYETLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...