2 Ağustos 2013 Cuma

BOSTAN PATLICAN KEBABI


Adını ben uydurdum.Bostan patlıcan kısmı tamam da,kebap kısmı için birşey söyleyemem.  :)




Dün akşam iftara hazırladım.Ya ben yemek yapmayı seviyorum diye yada çok acıkmıştım bir hışımla bitirdim diye hiç zor gelmedi.Çok lezzetli bir yemek.Davet sofraları için özellikle öneririm.Hem görsel hem doyurucu hem de  kebap işte!  

Alışveriş için önce ipuçları vermeliyim.Bostan patlıcan aslında çok da tercih ettiğim bir sebze değildi ama dün akşam daha sık almam gerektiğine karar verdim.Daha etli ve daha lezzetli.Ve çekirdeksiz.Bu kebap için küçük patlıcan seçtim.Ama büyük alsaydım da ikiye bölerek bir patlıcanda bir porsiyon yapacaktım.Ve hatta birdaha ki sefere öyle yapmaya karar verdim.

Et için de gulaşlık et öneririm.Pişmesi kolay ve lezzetli bir et.Gulaşlık olunca tabi iri parçalar halinde satılıyor,ben evde küçük kuşbaşılar haline getirdim.Kuzu eti seviyorsanız bu yemek kuzu eti ile daha da lezzetli olabilir.

Yapalım hadi....

  • 300 gr kuşbaşı
  • 1 kg bostan patlıcan
  • 3 adet sivi biber
  • 2 adet domates
  • 1 adet kuru soğan
  • bir tutam maydanoz
  • 3-4 diş sarımsak
  • 3-4 kaşık sıvıyağ
  • baharat,en çok karabiber yakışıyor
  • 1 y.k domates salçası


  • Eti  az yağ ile bir iki çevirelim.düdüklüde 15 dakika pişirelim.
  • Bu esnada domateslerin kabuklarını soyalım ,küp doğrayalım
  • Biberleri küçük doğrayalım
  • Soğanı yemeklik doğrayalım.
  • Düdüklüde pişen ete,soğan,biber ve sarımsağı koyup 4-5 dk kavuralım.
  • Domates ve baharatı da ekleyelim.
  • Suyunu çekince en son maydanozu koyup altını kapatalım.
  • Bostan patlıcanları alacalı soyalım,aynı boyda keselim.İçlerini oyalım.
  • Tuzlu suda yarım saat bekletelim.
  • Kurulayıp,kızgın yağda kızartalım.
  • Kızaran patlıcanları borcama yada fırına dayanıklı tencereye alalım.Ben tencereye koydum.
  • İçlerini etli harç ile dolduralım.
  • Üzerlerine birer dilim halka domates koyalım.
  • Az salçalı su ile (1 çay bardağı)ocağa alalım.5-10 dakika piştikten sonra fırında demlendirelim.15 dk yeter.
  • Borcama dizdiyseniz doğrudan fırında 35 dakika pişirmelisiniz.
  • Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...