8 Temmuz 2013 Pazartesi

MANTARLI TAVUK SANDVİÇ



Bu seferki tarif   biraz kolaya kaçan oldu. Bir paket mantar almışım,buzlukta da bir tavuk göğsü buldum.Bilirsiniz ben tavuğu bütün alır ,göğsü ayırır gerisini az su ile haşlar,suyuna ya pilav ya çorba yaparım.Göğüs de işte böyle dar vakitlerde her türlü sote  için hazırda bekler.Buzluğa koymadan küp küp doğruyorum.Sabah buzluktan çıkardım mı,akşama iş dönüşü tavadaki yerini alır.  :))

Mantarlı tavuk soteye güzel bir pirinç pilavı    çok güzel eşlik eder ama sanırım şöyle olmuştu.Kuzularım eve gelince çok aç oluyorlar ve ben işten onlardan sonra dönüyorum,dolayısıyla çoğu kez evden çıkmadan muhakkak bişeyler hazırlıyorum.Sanırım  bu soteyi de sabah yapmıştım.Kuzular da açlık nidaları atınca pilav yerine ekmek arası hazırladım,  bayıldılar...Ekmekler ciabata,italyan ekmeği,ben hazır almıştım ama  ciabata tarifini  ve diğer ekmek tariflerimi  sayfaları biraz karıştırırsanız bulabilirsiniz..




ÖN HAZIRLIK

  • 1 adet tavuk göğsü küp  doğranmış
  • 1 paket kültür mantarı,yıkanıp,iri dilimlenmiş
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz,karabiber,kekik,köri
  • soya sosu(1 yemek  kaşığı)
  • yarm çay bardağı süt (ya da az daha fazla)
YAPARKEN
  • Yağı tavada  kızdıralım
  • mantarı suyunu salıp çekene dek pişirelim
  • tavuğu ekleyip 10 dakika soteleyelim
  • damak tadımıza göre bahartalandıralım
  • en son sütü ilave edip,çekene dek kavuralım.

Sonrası sizin damak tadınız.İster ekmek arası ister pilavla,salata ile doyurucu besleyici keyifli bir menü diye düşünüyorum.Bakalım siz ne düşünürsünüz...Yorum  yazmaya çoğunuzun üşendiğini  biliyorum,ama yorumlar da beni besliyor..  :))

Bu arada,
  • soya sosu tuzludur,sotenin tuzunu ona göre ekleyelim
  • soya sosu olmazsa olmaz değildir,yoksa illa da gerekmez.
  • baharat tamamen keyfe kederdir.
  • süt yerine krema da olur,yarım paket yeter
  • resimde iki sandviç var ama bu tariften dört tane çıkıyor...
  • yanına   yeşil salata  da çok yakışır.
AFİYETLE....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...