18 Temmuz 2013 Perşembe

FALAFEL

  Arap mutfağına ait bu lezzeti ilk kez Amsterdam'da tatmıştım.Çok da hoşuma gitmişti.Orada ekmek arası servis ediliyordu.Galiba içinde yeşillik de vardı.Acılı ,baharatlı,bizim damak tadımıza uygun...

Geçenlerde nohutlu pilav yapıyım diye nohut ıslattım.Haşlamanın ayarını mı kaçırdım,nohutlar küçücüktü,onlar mı çok zayıf çıktı bilemedim,tencerenin kapağını açtığımda neredeyse hiç bütün nohut kalmamıştı.Eh bana da falafel yapmak farz oldu.Hemen süzdüm,baharatla yoğurdum ve kızarttım.Bunun için birebir bir tarif uygulamadım.Okuduğum birkaç tarife bakarak,kendi tadımı oluşturdum.Size de öneririm.Mutfak öyle geniş bir dünya ki,gezmekten ve keşfetmekten zevk alıyorum.

Haşlanmış tavuğum vardı,az yağda soteledim.E tabi nohutlar hış olunca pilavı da şehriyeli yaptım.Falafel ile servis yakıştı.

          NE  LAZIM

  • 1  su bardağı haşlanmış nohut(benimki hemen ezildi,aksi takdirde rondodan geçirecektim)
  • 1 iri soğan,  rendenin iri tarafı ile rendelenmiş
  • 1 yumurta  
  • bir tutam maydanoz
  • tuz ,karabiber..  bu kısım size ait,acı baharatlar,zerdeçal,ne isterseniz ekleyebilirsiniz
  • un  ,kıvam vermek için gerekli,2 yemek kaşığı mı desem 3 mü?
  • Kızartmak için yağ,1 su bardağı





  • Rondodan geçmiş nohuta,yumurta,tuz ,baharatları ekleyelim.
  • kıyılmış maydanozu da...
  • köfte gibi yoğuralım,şekil alacak forma gelene dek un ilave edelim
  • unu yavaş yavaş ekleyelim,sert olmasın.
  • orjinal şekli yuvarlak,ceviz büyüklüğünde oluyor.Ben yassı yaptım.Siz nasıl isterseniz..

Köftenin içine taze nane,taze soğan da konulsa yakışır bence.Arzu eden deneyebilir.

AFİYETLE....

2 yorum:

  1. Ne gerek var böyle tariflerle uğraşmaya. :) Sen de benim gibi Upper West Side’a gidip falafel ziyafeti verebilirsin kendine. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...