4 Temmuz 2013 Perşembe

BADEMLİ TURTA



Tek kelimeyle nefis!

 Çikolata ve bademin müthiş buluşması..Tarif sevgili arkadaşım Münire'den.Son Almanya ziyaretimde ikram etmişti.Tarifi uygulamak yeni nasip oldu..Yapması gayet basit.Bu ölçü ile  büyük bir turta yapabilirsiniz.Yok sadece denemek istiyorum ya da az kişiyiz nasıl bitirelim derseniz tarifin yarısını uygularsınız.Lütfen deneyin ve ne düşündüğünüzü de benimle paylaşın.

Çikolata sevenler mutfağa, geçin tezgaha,basın fırının düğmesine,şölen başlıyor!! Tadına bakmadan önce  kokusu  bile herkesi mutfağa toplayacak ,inanın..


ters çevirdim,düzgün dursun diye....

taze çıktı fırından!!!



NE LAZIM?

  • 300 gr çikolata
  • 300 gr tereyağ
  • 300 gr ince dövülmüş(robottan çekilmiş)  çiğ badem
  • 5 yumurta
  • 150 gr toz şeker
  • 1tatlı  kaşığı kabartma tozu
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket vanilya
  • pudra şekeri ile süsledim...
  • 2 yemek kaşığı dolusu un

NASIL YAPALIM?

  • Tereyağı kısık ateşte yakmadan eritelim.
  • İçine küçük parçalara ayırdığımız çikolatayı koyalım.Karıştırarak erimesini sağlayalım .
  • Ayrı yerde  yumurtayı şekerle 2-3 dakika çırpalım.
  • Dövülmüş  bademe unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ve tuzu karıştıralım.
  • Erimiş çikolata karışımını yumurtaların üzerine  dökelim ve iyice karıştıralım.
  • Bademli  karışımı da ilave edelim.
  • Katı yağ ile yağlanmış ve unlanmış kek kalıbımızda  175 derecede  50 dakika pişirelim.



NELERE DİKKAT EDELİM!
  • Yağ ile çikolatayı yakmayalım,gerekirse ara sıra ocaktan alıp öyle karıştıralım.
  • Çikolata bitter olsun,marketlerde 80 gramlık bitterlerden alabilirsiniz.
  • İmkan varsa badem unu kullanalım.Ama ben böyle dişe gelmesinde daha çok hoşlanıyorum.
  • Orjinal tarifte un yoktu,illa oynıycam ya tarifle,buna da dayanamadım un koydum,iyi de yapmışım..
  • Yarı ölçü yapacaksanız daha küçük kalıba dökün ve daha kısa süre pişirin doğal olarak!
  • Badem  çiğ olsun,kabuklu olarak rondodan geçirebilirsiniz nasılsa  kekin rengine etkisi olmıycak.
  • Badem mümkün olduğunca ince çekilsin..
  • En az 15 dakika  soğumadan kalıbından çıkarmayalım.
  • İki saat dinlenirse servise daha iyi olur.Ve hatta ben bir gece beklemesinden yana taraftarım.Ama kokusuna dayanabilirseniz tabi!  
ve bu didlimi zor kurtardım  resim çekmeliyim diye!

3 yorum:

  1. burnuma kokuları gelmeye başladı...kesin yapmalıyım:-) eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir tarif..anında tarafımdan denendi ve afiyetle yedim...1 gun sonraki tadı çok çok daha güzel..herkese tavsiye ederim...eline sağlık arkadağım-)

    YanıtlaSil
  3. senin de ellerine sağlık.. mutlu oldum! :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...