6 Mart 2013 Çarşamba

TURŞU KAVURMASI

Karadenizli olup da bilmeyeni yoktur,sevmeyeni azdır.Sayemizde arkadaşlarımız  ve geniişşş çevremiz de öğrendi.Bu sene ilk kez turşuyu da ben kurdum.Az olmuş, yemeye kıyamıyorum desem. :) Misafirlerime yaptım geçen gün.İyi bir turşu kavurmasının sırrı tabii ki de turşusunun lezzetinde gizlidir.Umarım tadı bozuk bir fasulye turşusundan yapılmış kavurma ile tanışmassınız.Yoksa sevmiyor olmanız kaçınılmaz.En son yaptığımda herkesten çok kızım yedi.Adı da ' turşu salatası'.Yakıştı da yeni ismi.



Ölçü vermek zor tabi.Merakınız olursa,sorun  seve seve cevaplarım.


  • Turşu kabından  iki avuç(garmak derler bizim oralarda)  turşu alınır.Suya konulur.
  • 3 adet iri soğan yarım ay doğranır.
  • Tencerenin dibini kaplıyacak kadar zeytinyağda soğanlar öldürürlür.Yakılmaz,sarartılmaz,dirisi makbuldür.
  • Yıkanmış ve  küçük doğranmış fasulyeler eklenir.
  • 5 dakika kavrulur.Su ilavesine gerek yoktur.Çok pişirilmez,yemek değil sonuçta.Turşu diriliğini kaybetmesin.
  • Servis kabına alınır ve soğumaya bırakılır.
  • Soğuk servis yapılır.
AFİYETLE.....

2 yorum:

  1. Geçenlerde bir fuardan fasulye turşusu aldım kavurmak için...Hala yapmadım turşu önemli bence de...Canım çekti şimdi nasıl da güzel görünüyor...
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. umarım tadı güzeldir..ellerine sağlık şimdiden...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...