13 Mart 2013 Çarşamba

TAHİNLİ ÇITIR SARMA

Becerikli arkadaşım  Yasemin  yapmış,bana da getirmiş.Çok beğendim ve tabii ilk fırsatta denedim.
Tam atıştırmalık.Çıtır çıtır.Yapması kolay ,yemesi keyifli.Bayatlamıyor.Epeyce reklamını yaptım.Ama inanın, deneyin,çıtır tadlar seviyorsanız siz de beğeneceksiniz.

Hazır baklavalık yufka,tahin ve dövülmüş fındık,bir avuç toz şeker malzemelerimiz.Pişince de üzerine pudra şeker.

Malzemeler için  miktar vermeyeceğim.Baklavalık yufka zaten  hazır paketlerde.Ben bir tepsi için sanırım  12 yaprak kullandım.

Tahini de bir kaseye koydum.Yetti.

Hadi bir su bardağı da   dövülmüş fındık olsun.  Üç aşağı  beş yukarı ölçüler böyle.





YAPILIŞI
  • Baklavalık  yufkaların üç tanesini üst üste koyalım.(arasına bişey sürmeden)
  • Üzerine  bolca tahin gezdirelim.
  • Bolca ince kıyılmış fındık serpelim.
  • Üzerine biraz toz şeker gezdirelim.
  • Yufkayı yukardan aşağı uzunlamasına  4'e ,enine de  ikiye bölelim.Yani elimizde 8 parça olacak.
  • Herbir parçayı incecik ve sıkıca rulo saralım.Tepsiye çok aralıklı olmadan dizelim.
  • 180 derecede  10-13 dk pişirelim.
  • Soğuyunca servis tabağına dizip pudra şekeri serpelim.


Alternafif olarak içine ceviz koyabilirsiniz.Ya da tahin yerine fındıklı çikolata kremlerinden sürebilirsiniz.. 







AFİYETLE....


2 yorum:

  1. eline sağlık arkadaşım...Süper bir tat..bende önce rulo yapıp sonra dilimleyip tepsiye diziyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...