12 Mart 2013 Salı

LİMONLU TART


Tarifi   sevgili arkadaşım Asude'den aldımTadını da bilmiyordum,yememiştim de ,resmi hoşuma gitti bir,tarifi hoşuma gitti.iki.Aromalı tatlardan hoşlanıyorsanız ideal.Ben çok beğendim.Yapılışı da kolay.Tarifi benden denemesi sizden.Yapanlardan ,yapmayanlardan,yapmak isteyip de ipucu bekleyenlerden  mesaj bekliyorum..  :))




TART HAMURU

  • 125 gr yumuşak tereyağ
  • 1 yumurta
  • yarım pk kabartma tozu
  • 1 su bardağı toz şeker  ( ben az tatlı seviyorum diye 5 yk koydum)
  • 2 bardak un   
  1. Bu malzemelerden  tart hamuru yoğurulacak.
  2. Tart kalıbı yağlanıp unlanacak.Hamur kalıba yerleştirilecek.
  3. Kabarmasın diye ;   hamurun üzerine yağlı kağıt konulacak ve üzeri baklıyatla kaplanacak.
  4. 180 derece fırında 15-20 dakika pişecek.

KREMA İÇİN

  • yarım kg süt
  • 2 yumurta sarısı
  • yarım bardak şeker
  • yarım bardak un
  • 1 limon suyu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  1. Limon suyu hariç tüm malzemeler karışacak.
  2. Kısık ateşte göbek atana dek pişecek.
  3. İnerken içine limon suyu konacak
  4. Soğumaya bırakılacak.
MERENG İÇİN

  1. Kalan  2 yumurta akı yarım, bardak pudra şekeri ile iyice  şertleşene dek-öyle ki kabı ters çevirseniz bile umurunda olmasın- çırpılacak.
  2. İçine 1 paket vanilya  konacak.




  1. Soğuyan tart hamuru ters çevrilecek.
  2. Ortasının çukuruna soğumuş muhallebi dökülecek.
  3. Üzerine merng yayılacak.Düz olmasın ,deniz dalgası verin.
  4. Mereng pembeleşene dek pişirin.

Dolaba koyalım ,bir kaç saat dinlendikten sonra servise hazır ..

AFİYETLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...