20 Şubat 2013 Çarşamba

İÇ BAKLA SALATASI

Baklalar yazdan.Annemim bahçesinden.Hem de 2000 metre yüksekte tamamen  organik koşullarda ,yaylada yetişmiş.Yazın kendi ellerimle toplamıştım.Sonra derin dondurucu da sakladım.Hazırlamak isterseniz,baklaları ayıklayıp,kaynar suya atarak bir -iki taşım kaynatmanız gerekli.Sonra haşlanan baklaları soğuk suya alarak şoklayın.Ve soğuyunca buzluk poşeti ile buzluğa koyabilirsiniz.



Salatanın yapıma gelince,


  • 2 su bardağı haşlanmış iç bakla
  • Yarım demet  yıkanıp ince kıyılmış maydanoz
  • Yarım demet ince kıyılmış dereotu
  • 3-4 dal taze soğan
  • 1 adet küp doğranmış kırmızı biber
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 limon suyu
  • 1 yemek kaşığı sirke(arzuya bağlı)
  • tuz
Salata kasesine bakla alınır.Üzerine yeşillikler eklenir.Salatanın sosu ayrı bir kasede ,yağ,tuz s,sirke ve limon suyu karıştırılarak hazırlanır.Salataya dökülür ve güzelce harmanlanır.
Salatanın sosunu yarım saat önce koyarsak sosu  daha iyi çeker.

Davetlerinize yeni ve güzel bir lezzet.Denemelisiniz...  :)

AFİYETLE...



2 yorum:

  1. Nerde bizde börülce ve iç bakla bulma imkanı...bakla salatası yemedim ama eminimki lezzetlidir..Börülce salatasını da bu yaz yemiştim ve çok beğenmiştim..eline sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  2. iç baklayı kuru olarak bulabilirsin marketlerde,akşamgan ıslatıp haşlayarak da yapabilirsin...

    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...