15 Şubat 2013 Cuma

HEDİYELİK KURABİYELER


Kişye özel kurabiye yapmak bana çok keyif veriyor.Dün akşam işten geldim,kuzucuklarıma yemek hazırladım.Yemeğe oturmadan önce kurabiye hamurlarımı hazırladım,dinlenmeleri için dolaba koydum.Biz yemeğimizi yerken onlar buzdolabında kendine geldi.Sonra kızımla beraber kurabiyelerimizi hazırladık.Çok sevgili  arkadaşım Nurgül ' ün bugün  doğum günüydü ve de işyerindeki son iş günüydü,emekliye ayrıldı.Ona hem mutlu yıllar dilemek hem de emekliliğine hayırlı olsun dilemek için dar vakitte yapılabilecek kurabiyelerimden yaptım.Aslında şeker hamurlu yapmayı da çok arzuladım ama öyle yorgundum ki,kendimde o gücü bulamadım.
Ve bugün yine çok sevdiğim Nuran kardeşimin de doğum günü.Ona da kendi adını taşıyan ve mutlu yıllar dileyen kurabiyelerden hazırladık.Ben yaparken çok keyif aldım,onların hediyelerini aldığında yüzlerindeki mutluluk ise benim için herşeye değer.

Kurabiye için tarif vereceğim.Ama itiraf edeyim bu sefer gayet göz kararı yaptım.Zaten ölçmeyle aram yok.
Sizin    de her sefer kendi el ayarınızı tutturacağınızdan eminim.

Nurgül'ün kurabiyeleri...
emekliliğin hayırlı olsun arkadaşım....
isme özel...      :))



Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 4 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı nişasta (olmasa da olur,mısır yada buğday nişastası farketmez)
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı dolusu kakao +1 tatlı kaşığı neskafe
  • 2 yemek kaşığı dövülmüş fındık
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • aldığı kadar un.  bu tariften hoşlanmadığınızı biliyorum,şöyle yapın iki bardak un ile başlayın,3 ve gerekirse dördüncü bardağı yavaş yavaş ilave edin..  :)

Yapılışı
  • yağ,yumurta,vanilya,kabartma tozu,pudra şekeri,sıvıyağ,nişastayı kaba koyup,karıştırın.
  • üzerine un u yavaş yavaş ilave edip yumuşak hamur olana dek,hamur toplanana dek yoğurun.
  • yağlı hamur çok yoğurulmayı sevmez unutmayın,yağını salar,siz de habire un eklersiniz taş 
  • gibi olur.
  • hamuru üçe bölün.bir parçaya portakal kabuğu,diğerine fındık,diğerine de kakao ekleyin.
  • kakao eklediğiniz sertleşir,ona iki kaşık süt,ya da sıvıyağ ekleyebilirisniz.
  • herbirini ayrı ayrı streçleyin,buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • merdane ile açık ,istediğiniz gibi şekillendirin.
  • kalıbınız yoksa bardakla  da çalışabilirsiniz.Yazı için yazı kalıplarından almalısınız.
bunlar da sevgili Nuran'ın....


çiçek gibi arkadaşlarıma çiçek gibi kurabiyeler....

AFİYETLE.....


2 yorum:

  1. Kurabiyeler beni ye diye bağırıyo...burda bunları görde eve gidince yapma bakayım...niye bizi baştan çıkartıyorsun arkadaşım:-)

    YanıtlaSil
  2. ben bu tarifleri evde yapın diye veriyorum zaten..biliyorum sen de çok güzel yaparsın arkadaşım..senin de ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...