25 Şubat 2013 Pazartesi

FRAMBUAZLI YAŞ PASTA



Pastayı yapmadım,ama yedim.Çok lezzetli ve hafif bir pasta.Sevgili arkadaşım Julide'nin bizim için yapmış olduğu yaşpastanın resimleri bende epeydir var.Ama tarif henüz elime geçti.Tarifi arkadaşımın ağzından veriyorum..
   
JULİDE derki:

''Efendime söyleyim...Ben tabiki hazır kek kullanıyorum ama sen o güzel pandispanyalarından yaparsın. Pandispanyaları vişne suyu (yada frambuazlardan cıkan su) ile ıslatıyoruz. İçerisine yarım kilo süt, 1 yumurta, 1,5 kaşık un 1,5 kaşık pirinç unu( yada nişasta) ve istenildiği kadar (yaklaşık 5 kaşık şeker) ve vanilya ile klasik bir pasta kreması yapıyoruz. Krema soğuduğunda 1 paket krem şanti ile çırpıyoruz. Kremamızı kekelrin arasına sürüyor ve franbuazlarla kaplıyoruz. Üzerine tekrar krema ve kapatıyoruz. Pastamızın üst kreması hazır paket kremalardan. 1 paket hazır kremayı öncelikle yavaş bir şekilde mikserle çırpıyoruz . Yaklaşık yarımkaşık şeker ekleyerek tekrar karıştırıyoruz. Bir süre dolapta beklettikten sonra pastamızın üzerine dökerek yayıyor ve yine franbuazlarla süslüyoruz. Kavrulmuş fındık parçaçıkları yada cikolata parçaçıkları ile nefissss oluyor.. Afiyet şeker olsun.. Ama tabiki bu pastanın yaratıcısı Tülin Hocam ... ''




bir dilim asla yetmez...
hafif ve leziz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...