28 Şubat 2013 Perşembe

EZOGELİN ÇORBASI



Adı nerden geldi kimbilir.Mercimekten sonra en favori çorbalarımızdan.Ben yemek  zayıf olduğunda tercih ediyorum.Besleyici ve doyurucu olsun diye.Acılı  ve ekşili pişirmek de tercihim ama bu kısmını çocuklardan dolayı yapamıyorum,serviste arzu eden damak tadına göre acısını ekşisini katıyor.Kış günlerine çok yakıştırdığım çorbamın tarifini denemek isteyenler için zevkle paylaşıyorum..


  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1 yemek kaşığı bulgur
  • 1yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ+2 yemek kaşığı   sıvıyağ
  • 1 iri  kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası+yarısı kadar domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı dolusu kuru nane
  • arzu eden pul biber ekleyebilir yine 1 tatlı kaşığı kadar



  • Düdüklü tencereye  (vaktiniz çoksa normal tencerede de olur ve fakat pişirme süresi  yaklaşık iki kat artar)  yağları koydum
  • İçine incecik doğradığım soğanları attım,kavruladurdu.
  • Bu sırada tel süzgece mercimek,bulgur ve pirinci aldım.Suyun altında nişastaları çıkana dek yıkadım.Süzülmeye bıraktım.
  • Kavrulan soğana süzülen mercimeleri ekledim.Bir-iki çevirdim.Salçasını koydum,salçanın kokusu çıkana dek 1-2 dk kavurdum.
  • Unu koydum.Nanesini koydum.Tuzunu koydum.
  • Üzerini 3 parmak geçecek kadar da sıcak su koydum.Çırpma teliyle karıştırdım ki unu topak olmasın.
  • Kapağını kapattığım düdüklüde  kaynamaya başladıktan sonra 15 dk pişirdim.

Ezogelinin kıvam aldığını mercimeğin iyice çorbaya karışmış olmasından anlarız.kaşığımıza sadece pirinç ve bulgur taneleri gelmeli.
Acı biber ve limon çok yakışıyor.Ama tercih sizin.




AFİYETLE...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...