20 Şubat 2013 Çarşamba

BÖRÜLCE SALATASI

Börülceler Antalya'dan.Kızkardeşim getirmişti saolsun.Yaptı da ,ellerine sağlık.Misafirlerime ikram ettik, hep birlikte keyifle yedik.

Yapması  kolay, sağlıklı da, değişik alternatif arayanlara  sunuyorum.  Huzurlarınızda börülce salatası...
Aslında değişik alternatifleri olan takipçilerim yorumlarını yazarlarsa sevinirim...




  • 1 kg börülce  (ben misafir ağırladım diye bu kadar çok,siz daha az yapabilirsiniz)
  • 2-3 diş sarımsak
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
  • 1 limon  (ekşi sevenler artırabilir)
Yaparken
  • Börülceler ayıklanır,ikiye bölünür.Tanelenelerden taneler ayrılır.
  • Tuzlu suda yumuşayana dek haşlanır.Süzülür,soğuk sudan geçirilir.Kaynayan suya atar,harlı ateşte kapağı açık haşlarsanız rengi yeşil kalır.Ben diri seviyorum.
  • Salata kasesine alınır.
  • Ayrı kapta sarımsaklar tuz ile ezilir(sarımsağın tadını orataya çıkaran tuzdur,uhakkak tuz ile ezilmelidir),zeytinyağ ve limon eklenerek salatanın sosu hazırlanır.
  • Salata kasesindeki haşlanmış börülcelere sos ilave edilir.
Servisten yarım saat önce salata hazırlanırsa lezzeti daha iyi oturur.

AFİYETLE....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...