24 Ocak 2013 Perşembe

YEŞİL MERCİMEKLİ -HAŞHAŞLI BÖREK



Yeşil mercimekli böreği ,annem biz küçükken yapardı ve severek yerdik.Uzun yıllardır da yemiyordum.Haşhaşlı olanı arkadaşımda yediğimde hemen denemeye karar verdim.Çok besleyici ve çok lezzetli bir börek.Denemek isteyenler için anlatmaya başlıyorum.



Yeşil mercimekli iç için..

  • 2 su bardağı kadar yeşil mercimeği akşamdan ıslattım.
  • Sabah 10 dakika haşladım.Ne ölü,ne diri.
  • 2 iri soğanı incecik doğrayıp,tencerenin dibini kaplayacak kadar yağ ile kavurdum.
  • İçine haşlanmış mercimeği ilave ettim.Yarım su bardağı su ilavesi ile kavurmaya devam ettim.
  • Tuzunu,karabiberini koydum,ocağı kapattım.İç harcımız hazır.Soğumasını sağladım.
Haşhaşlı harç için...
  • 2 yemek kaşığı golusu haşhaşı 1 su bardağı sıvıyağ ile incelttim.İçine 2 yemek kaşığı da yoğurt koydum.
  • Harcımız da hazır.
Börek yapmak için...
  • 3 yaprak yufka aldım.Yarım kg olur.
  • Yufkanın birini tezgaha serdim.Üzerine  bolca  haşhaşlı harç  sürdüm.
  • İkinci yufkayı da üzerine serdim.Ona da haşhaşlı harç sürdüm.
  • Yufkayı önce dörde böldüm.Sonra herbir dilimi üçe böldüm.Yani 12 dilim oldu.
  • Üçgen kısmına bolca mercimekli iç koydum ve çok sıkı olmaksızın sardım.
  • Tüm yufkalar aynı şekilde hazırlandığında yağlı kağıt konulmuş tepsiye dizdim.
  • Üzeine kalan harca yumurta sarısı kattım ve sürdüm.Üzerlerine toz haşhaş serptim.
  • Harç kalmadı is sadece yumurta sarısı da sürülebilir.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirdim.

  • AFİYETLE....



2 yorum:

  1. Tarifinizi uyguladım çok güzel oldu.Teşekkürler:))))

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglık... çok mutlu oldum beğenmenize...
    :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...