4 Ocak 2013 Cuma

SICACIK EV EKMEĞİ



Epeydir ekmek yapmıyordum.Bu ekmeği de ben yapmadım.Benim  eşliğimde eşim yaptı.Ameliyat olduğum dönemde eşimde benimle ilgilenebilmek için evdeydi.ekmek denemek istedi.Çok da başarılı oldu.O hala kendi yaptığına inanmıyor ama ben elimi dahi sürmedim.Sadece tarif ettim.Size de  tarif verebilirim..

Malzemeler
  • 2 kase dolusu kara un
  • 1 kase dolusu  beyaz un
  • 1 paket toz kuru maya
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 su bardağı su
Yapılışı
  • Katı malzemeleri yoğurma kabına alalım ve harmanlayalım
  • İçine ılık suyu yavaş yavaş katalım.
  • Hamur toparlanmaya başlayınca un serpili tezgaha alalım ve iyice yoğuralım.
  • Yumuşak olmayan bir hamur olsun.
  • Üzerini nemli bezle örtelim.iki katı olana dek yaklaşık bir saat mayalanmaya bırakalım
  • mayalandıktan sonra ,katı yağ ile yağlayıp unladığımız       pişirme kabına alalım.
  • İkinci mayalanmaya bırakalım.
  • İyice kabardığında önce 200 derece ısıtılmış fırında 15 dakika,sonra 180 derecey indirilimiş fırında iyice kızarana dek pişirelim.
  • Ekmeğe vurduğunuzda tok bir ses çıkıyorsa pişmiş demektir.
afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...