16 Ocak 2013 Çarşamba

PİLELİ BÖREK





Hazır yufkadan yapılan böreklerden.Aslında vakit bulsam elde açarak da denemeyi istiyorum ama  dur bakalım ne zaman.
Şimdiye dek hep peynirlisini denedim.Çok kolay ve çok lezzetli.Tek tek sarma derdi de yok,zamandan tasarruf.Acele misafire ideal.Bir fırın tepsisine yarım kilo yufkadan-ama yufka ince,büyük ,yufkacı yufkası olacak- börek yapabilirsiniz.

Anlatıyorum...


  • Yarım kg  yufka(3 yaprak olur)
  • 250 gr peynir,ufalanmış(ben lor sevmiyorum ama tercih sizin)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • bir çimdik tuz
  • Arzuya bağlı yarim demet maydanoz
Yaparken:
  • Tepsiyi yağlayalım veya yağlı kağıt serelim.
  • Fırını 180 dereceye ayarlayalım ,ısınadursun.
  • Yumurta,yağ,tuz,süt karıştıralım.
  • Yufkanın birini tezgaha yayalım.Sıvı harcı tüm yüzeye sürelim.
  • Ufaladığımız peynirden yufkanın üzerine serpelim.
  • Yufkanın iki tarafını elimizle ortada büzerek birleştirelim.
  • Böylece elimizde uzun pilili bir yufka olacak.
  • 3 parmak uzunluğunda keserek tepsiye yanyana  dizelim.Boşluk kalmıyacak.
  • Diğer iki yufkayı da aynı şekilde hazırlayalım ve tepsiye dizelim.
  • Kalan harcı -eğer az kaldı ise bir yumurta daha iave edebilirsiniz-böreğin üzerine sürün.
  • Çörekotu ve susamla süsleyebilirisiniz.
  • Isınmış fırında kızarana dek pişirelim.
Aiyetle....

yarım kg yufka,büyük borcam,iki sıra dizildi...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...