4 Ocak 2013 Cuma

PAÇANGA BÖREĞİ

sıcak sıcak...    :)
Hafta sonu kahvaltıları için ideal.Pastırma ,haliyle biraz rahiyalı bir yiyecek.Tüketimi se sıkıntılı.Hafta sonu tercih edilmeli diye düşünüyorum.Pastırmayı sade yemektense paçanga böreğinde tüketmek daha lezzetli bence.Bir de yıllar önce sevgil arkadaşım Neslihan'ın annesi Sabiha teyzem yapmıştı,Kastamonu 'da,  çemensiz pastırmalı börek.Parmaklarımı zor kurtarmıştım.Neyse onu da denediğimde sizine muhakkak paylaşırım.Şimdi paçanga yapalım.

Ben yufkasını da kendim açtım ama size hazır yufkalı tarif vereyim.Evden çıkmaya üşendim,iki bezeden açıverdim.Siz rahatlıkla hazır yufkadan yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 2 adet yufka
  • 200 gr pastırma
  • 200 gr kaşar peynir (ben tel peynir kullandım)
  • 2 su bardağı kızartma yağı
Yapılışı
  • Yufka sekize bölünür
  • Uç kısmına  pastırma ve kaşar konulur.
  • Kalın kısımda başlanarak enlice sarılır.
  • Kızdırılmış yağda iki taraflı kızartılır.
Afiyetle....



4 yorum:

  1. harika görünüyor.siz kendi yaptığınız 2 bezelik hamurun ölçülrini rica edebilir miyim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize Sağlık çok severim paçanga böreğini elleriniz dert görmesin.blogunuzu adresini Betül hanımdan aldım artık misafirinizim iadeyi ziyarete belerim.

    YanıtlaSil
  3. aslında ben el ölçüsü kullananlardanım. :) tarif yazacağım zaman genelde ölçerek yapıyorum.
    1 yumurta,1 çay kaşığı tuz,1 su bardağı su ile sert olmayan bir hamur tutarsanız sanırım yeterli olur.unu lütfen yavaş yavaş ekleyin..kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  4. rümeysa hanım,inşallah gelirim...
    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...