18 Ocak 2013 Cuma

KOLAY BOŞNAK BÖREĞİ



Önce 'Boşnak Böreği' arayarak sayfama gelenlerden özür dilerim.Çünkü bu yalancısı,yani elde açılmadan yapılanı.Belki de bana teşekkür bile edebilirler,vakitten tasarruf için.Çalışan olarak aklım fikrim hep daha az vakit alarak nasıl lezzetli tarifler yapılabilirde.Bu böreği Bolu' da kaldığım butik otelin beş çayında otel sahibesi yapmıştı ve ben el açması sanmıştım.Benim misafirleim de öyle sanıyorlar.Hakikaten  pratik ve lezzetli bir börek.Kıymalı  ve kıyma kavurma derdi yok.Patatesli fakat patates haşlanmıyor.E daha ne olsun değil mi...

Buyrun bakalım.



Malzemeler

  • yarım kg yufka( 3 adet)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağ tercih ediyorum)
  • 250 gr kıyma
  • 1 iri boy patates  (rendenin iri tarafıyla rendelenecek)
  • 1 iri boy soğan  (rendelenecek)
  • tuz,karabiber,acı sevenler pul biber
Yapılışı
  • Önce içi hazırlayalım.Kıymayı karıştırma kabına alalım.İçine rendelenmis patates,soğan ve baharatları ekleyelim.Kıyma yağsız ise birkaç damla yağ ilave edelim.
  • Yufkayı serelim.Üzerine sıvıyağ gezdirelim.
  • Ortadan ikiye bölelim.Uzun kenarlara bir sıra boyunca harcımızdan koyalım.Yuvarlayarak saralım.
  • Yağlanmış tepsiye rula şeklinde-kol böreği-gibi saralım.
  • Tüm yufkalar bitince üzerine bir yumurta sarısına birkaç damla yağ koyalım ve böreğimizin üzerine sürelim.
  • 180 derece önceden ısıtılm ış fırında kızarana dek pişirelim.
DİKKAT!
Börek içi hazırlanır hazırlanmaz kullanılmalıdır.Yoksa patates sulanır bir,ikincisi kararır.


AFİYETLE....



3 yorum:

  1. Belgin hanım ellerinize sağlık.çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık arkadaşım. bu güzel tarifin tarafımdan iki kez denenmiş ve afiyetle yenmiştir..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...