10 Ocak 2013 Perşembe

BAHARATLI KEK



Şimdi siz baharat deyince karabiber -pul biber anlamayın da...Buradaki baharatlar toz zencefil,zerdeçal,tarçın....Kek de olsun kurabiyelerde olsun baharat ve aromalı katkıları çok seviyorum.Limon-portakal rendesi,hindistan cevizi...İlle de bir şekilde kullanılacak.Ceviz de vazgeçilmezlerimden.Ceviz yoksa fındık..Dişime gelirse daha da makbul..Bu kek de öyle işte,elime ne geçerse koydum.Piştikten sonra bir gün kapalı kek kabında beklettim.Lezzeti iyice oturmuştu.Bir yerde okumuştum.Bazı ülkelerde yılbaşı keki bir ay önce yapılır ,teneke kutularda hava almaksızın bekletilirse daha lezzetli olurmuş.Daha o kadar bekletmedim ama denersem haberiniz muhakkak olur..

Tarife başlamadan önce resmini vereyim.Neden kesilmişine resim çekmemişim ,hatırlamıyorum.Neyse..



Malzemeler

  • 5 yumurta
  • 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı toz şeker(ben çok tatlı sevmiyorum,isteyen 1.5 bardak yapsın)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 avuç kuru üzüm
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • birer çay kaşığı tarçın,zerdeçal,toz zencefil
  • 1 su bardağı iri dövülmüş fındık
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çimdik tuz
  •  3 su bardağı un
  • üzeri için arzuya bağlı hazır çikolata sosu ya da sadece pudra şekeri de serpebilirsiniz...
Yapılışı
  • Toz  şekeri margarinle krema kıvamına gelene dek mikserle çırpalım.
  • Yumurtaları tek tek kırarak yedirelim.Bir tane kırın,çırpın,ikinciyi kırın vb devam edin.
  • tüm baharatları,portakal kabuğunu,vanilyayı katalım.
  • Un ile sütü sırasıyla biraz süt biraz un olacak şekilde kek yedirelim.
  • Bu arada kabartma tozu una ilave edilecek.Un elenerek keke katılacak.
  • Kıvamlı bir kek hamurumuz olacak.
  • Kek kalıbı katı yağ ile yağlanacak,un ile unlanacak.hamur içine dökülecek .
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında  yaklaşık bir saat pişecek.
  • Kürdan batırarak,piştiğini kontrol edebilirisniz.Kürdan kekten kuru çıkıyorsa pişmiş  demektir.
Soğumadan kalıptan çıkarmayın,dağılır.Kalıpta çok bekletirseniz altı nemlenir.
Servis tabağına aldığınızda üzerine hazır çikolata sosu yahut  ganaj dökebilirisniz.

GANAJ:
100 gr çikolata
100 gr krema

Krema tavada kaynayana dek ısıtılır,altı kapatılır.Çikolata parçalara ayrılarak kremaya eklenir ve sıcağı ile karıştıra karıştıra eritilir.
Bu tarif için  biraz ılıdığında  keke dökebilirisiniz.

Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...