2 Kasım 2012 Cuma

KABAK YEMEĞİ


Kabak deyince şimdi beylerin çoğunun keyfi kaçmıştır.Hanımlar da yemekten saymaz.Ama ben çok seviyorum.Hafif de acılı olursa  değmeyin...

Kabak bence en büyük darbeyi adından almış.Dolması pek güzel olur dereotlu,kızartması güzeldir sarımsaklı yoğurtlu,salatası olur havuçlu..Ama diyorum ya adı talihsiz..Ama biz ona bir lezzet vereceğiz ki adı gölgesinde kalacak..

Buyurun mutfağa;


  • 4 adet orta boy kabak
  • 1 iri kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı pilavlık bulgur
  • 1 iri kabuğu soyulmuş,küp doğranmış domates
  • 1 yemek kaşığı tereyağ,2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • dereotu  
  • 1 yemek kaşığı domates salçası(ben yazın yapmıştım, salça yerine bol domates kullandım)
Yapalım;
  • Kabakları kazıyarak soyalım,canlı gözüksünler
  • Soğanı küp doğrayığ,yağda kavuralım.
  • Domatesi ekleyelim
  • Salçayı ekleyip,kavuralım.
  • Kabakları ilave edip 3 -4 dk kavuralım.
  • Kabakların üzerine çıkacak kadar kaynamış su koyalım ve bulguru ilave edelim.
  • Tuzu ve baharatı unutmayalım.
  • Piştikten sonra maydanoz veya dereotu ile servis edelim.
afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...