18 Ekim 2012 Perşembe

PATLICANLI AÇMA BÖREK...




Patlıcan nasıl bir sebzedir ki herşeye yakışır.Reçeli dahi var.Yemkeleri saray sofralarının en ağırlarındanmış.Közlersin ayrı lezzet,kızartırsın ayrı..Ben bu kez böreğini yaptım.Üşenmedim ,yufkaları da elde açtım.Şimdi   anlatayım da  denemek isteyenler denesin..Denesin de parmaklarını da yesin!



























MALZEME HAZIRLAYALIM

HAMUR için;
  • 4 su bardağı un
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • su
Hamur  yoğurmak için kaba un alınır.Ortası açılır,maya ve tuz ve şeker konur.Una harmanlanır.Su yavaş yavaş eklenir.Çok sert olmayan bir hamur tutulur.20 dakika dinlendirilir.


İÇİ için;
  • 3  iri patlıcan,bostan da olur.Patlıcanlar alacalı soyulacak,küçük küp doğranacak,tuzlu suda bekletilecek
  • 2 sivri biber.Küçük doğranacak.
  • 3-4 adet kabuğu soyulmuş  küp doğranmış domates
  • Lezzet için,tuz ve baharat isteğe göre
  • Kızartmak için 2 su bardağı sıvı yağ
İç  malzemesini hazırlamak için patlıcanlar sudan alınır,sıkılır,kurulanır ve kızartılır.Biberler de kızartılır. Ayrı bir tencerede küp domatesler tuz ile pişirilir.Pişen sosa kızartılmış biber ve  patlıcanlar ilave edilir.İstenirse karabiber ve pul biber eklenir.Soğumaya bırakılır.Bir gece önceden yapmak işimizi kolaylaştırıyor.

BÖREĞİN HAZIRLANMASI
  • Dinlenen hamur yumruk büyüklüğünde bezelere ayrılır.
  • Bezeler merdane ile unlu zeminde tabak büyüklüğünde açılır.
  • Aralarına yaklaşık iki kaşık sıvıyağ (malzeme listesine eklememişim...)  sürülür.
  • bezeler bu şekilde üst üste konulur.
  • En son beze de açıldığında  en alttaki yufka yukarı gelecek şekilde çevrilir.
  • Üstteki yufka kenarlarından çekilmek suretiyle açılır.Hiç korkmayın gayet rahat açılıyor.Yağ hamuru yumuşattığı için hamur tahmininizden de çok büyüyor.Ben açmasını internetten çarşaf böreği ararken buldum.Şimdi çok kolaylıkla yapabiliyorum.Hatta hazır yufkaya tercih bile ediyorum.
  • Açılan yufkaya iç malzemesi yayılır.Bir kenarından rulo sarılır.Tepsiye döşenir.
  • Döşemek için isterseniz ortasından başlayarak kol böreği şeklinde isterseniz her yufkadan bir gül böreği şeklinde yapabilirisiniz.Tercih sizin.
  • 200 derece önceden ısıtılmış firinda önce 10 dakika pişirilir.Sonra fırın sıcaklığı 180 dereceye düşürülür ve kızarana dek pşirilir.(hamur kalmasın diye...)
bu da kol böreği şeklinde sarılmış hali...


4 yorum:

  1. ımmmm...iştahım kabardı...denenecekler arasına eklendi..hazır yufkayla yapardım..artık bende kendim açmayı öğreneyim..eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. size (!) gelince yaparsın değil mi?
    :))

    YanıtlaSil
  3. Annem yapar bu şekilde açma böreği bende bir türlü cesaret edememişimdir bende deneyip bu deneyimimi blogumda paylaşacağım. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık şimdiden.. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...