16 Ekim 2012 Salı

KAKAOLU MUFFİN


Muffin yapmayı ne kadar sevdiğimden daha önce de bahsetmiştim.Kolay!Kabarma derdi yok,hemen pişiyor hemen soğuyor.Yok hamur kaldı ,yok çok yapmışım kek süründü derdi yok.Pratik.İcat edene de  sonsuz teşekkür.Bu arada muffin demezdik de eskiden,'kağıtlı kek' derdik.Anneciğim çok yapardı.Şimdiki gibi 12 li tepsi şeklinde değil,tek tek metal kalıplar şeklindeydi.Şimdilerde tekli silikon kalıpları da çıktı.Velhasıl-ı kelam öneriyorum...


GEREKENLER









  • 1 çay bardağı(ama büyük olacak) süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1çay bardağı toz şeker
  • 2 adet iri yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Varsa damla çikolata(ben koymamıştım,bence deneyin)
  • 2 su bardağı un(belki   bir yemek kaşığı daha ilave olunabilir)
YAPILIRKEN

  • Un ,kabartma tozu,vanilya,şeker ve kakao harmanlanır
  • Yumurta ,süt,sıvıyağ,limon kabuğu rendesi karıştırılır.
  • Unlu katı bileşenler sıvıya ,yavaş yavaş eklemek kaydıyla eklenir.
  • Hafif katı kıvamlı oldu ise ne ala,yok eğer değilse 1 yemek kaşığı daha un ilave edilmelidir.
  • Muffin kalıplarına muffin  kağıtlarından  yerleştirilir.Hamur eşit şekilde 12 kalıba dağıtılır.
  • 175 derecede 15-20 dakika pişirilir.
ÖNEMLİ

Eğer  muffinleiniz yukarı doğru kabarsın,çatlasın istiyorsanız hamurunuz koyu olmalı,ve kapların 2/3 ü dolmalı.Hamur cıvık olursa kek yayılır.Kup kek için ise böylesi uygundur.


23 yorum:

  1. Guzel bir tarifmis tesekkurler paylastiginiz icin. Ben de yaptim ve guzel kabardi. Ama bu olcude sekeri az oldu. Bir dahaki sefere daha fazla sekerle yapmayi dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık..
    şeker biraz keyfe keder,biz çok tatlı sevmiyoruz,kakao da biraz fazla şeker sever..deneyerek kendi damak tadınızı oluşturabilirsiniz..kolay gelsin...
    :)

    YanıtlaSil
  3. denedim gerçekten çok güzel oldu tesekkurler tarifiniz için :)

    YanıtlaSil
  4. afiyet bal şeker olsun.. :)))

    YanıtlaSil
  5. varya güzeldi ama yapılışa şeker yazmayı unutmuşlar

    YanıtlaSil
  6. yazdım...uyarınız için teşekkür ederim..

    :))

    YanıtlaSil
  7. bunu yuvarlak değilde diğer kalıplar içinde kullanabilir miyim? bende oval var şekilli onun için bir tarif arıyorum bu olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oval şekile de tabii ki olur.ama içine kağıt yerleştiremezsiniz sanırım.bu durumda kalıpları katı yağ(margarin yada tereyağ) ile yağlayıp içlerine biraz un bulayacak keklerin yapışmasını önleyebilirsiniz. Denedikten sonra haberleşelim,merak ederim ben şimdi...kolay gelsin...

      Sil
  8. tamam :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. dün akşam yaptım kıvam tam oldu benim kalıpta 12lik ama normal muffinlerden olmadığı için 48 tane çıktı :) pişir pişir iflahım kesildi :) bi daha yarım ölçüden yapıcam.üzerlerinide şantileyip süsledim süper oldu teşekkür ederimmmmmmmm :*

    YanıtlaSil
  10. ooo bol bol yer-yedirisiniz artık...ellerinize sağlık..afiyet olsun..
    :)

    YanıtlaSil
  11. hem çok kolay hem de oldukça leziz.. denediklerim içinde en iyisi.. teşekkürler paylaştığınız için..

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkür ederim,sevindim.. sizin de ellerinize sağlık.. :)) afiyetle..

    YanıtlaSil
  13. tam aradigim Tarif cok tesekkür ederim canim selamlar

    YanıtlaSil
  14. Baz tarifim ilan ettim tarifinizi, her şeyle denedim sanırım meyveli, damla çikolatalı, oreolu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harikasınız..ellerinize sağlık.. :))

      Sil
  15. Ben de denedim, cok guzel bir tarif ama unu biraz fazla sekeri de az geldi, sanirim cay bardagi olcusunun farkli olmasindan dolayi. Unu orantilamak icin biraz daha sut ekledim birdahaki yapisimda da seker miktarini iki katina cikartmayi dusunuyorum. Paylasim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık.DAmak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz tabii..Mazemenin markasına göre bile bazen değişebiliyor.
      :)
      denediğinizde bilmek isterim sonucu. sevgiyle kalın.

      Sil
  16. Merhabalar tarifi şimdi yapıyorum aceba piştikten sonra üzerine krema çırpıp koysam nasıl olur?

    YanıtlaSil
  17. Ceyda hanımcım, Sitemdeki sıkıntı yüzünden epeydir maalesef giriş yapamıyorum.Umarım denemişsinizdir.Kremaya azcık da labne ekleseniz daha da güzel olur.. :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...