12 Ekim 2012 Cuma

HAŞHAŞLI KATMER



Haşhaşlı tüm tarifleri seviyorum.Tatlısını da yedim,henüz denemedim ama onu da sevdim.Fikir  olarak haşhaş sadece tuzluda olurmuş gibi gelirdi bana.Ama Almanya'da haşhaşın sadece tatlılarda kullanıldığını görmüştüm.Tuzlu poğaçaları süslemek için de hem  görüntüsü hoş,hem de lezzeti.Genelde haşhaşlı çörek yapıyorum.Haşhaşlı katmeri annem biz küçükken yapardı,ben çok severek yerdim.Denemek istedim.Zahmetli gibi gelebilir belki size ama ben yaparken çok keyif aldım.Kahvaltı için ya da özellikle ikindi çaylarına yanına beyaz peynirle ya da reçelle...mmmmhhh...nefis olur..


MALZEMELER

  • 1 yumurta 
  • 1 su bardağı  ılık süt+1 su bardağı ılık su
  • 1 paket toz maya (instant)
  • tuz +1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3-4 bardak un  (hamur açmak için de bir kase un)
  • bir kase ezilmiş haşhaş (inceltmek için 1 su bardağı sıvıyağ)

YAPILIŞI
  • 3 bardak un derince kaba elenir.
  • İçine tuz,toz maya,şeker konularak harmanlanır.,
  • Yumurta ,süt ve su ,yağ ilave edilerek hamur yoğurulmaya başlanır.
  • Hamur ele yapışmayana dek un yavaş yavaş ilave edilir.
  • Hamur yoğuruldukça toparlayacağı için habire un eklenmez.Yoğurma ne kadar uzun olursa hamur o kadar özlü ve güzel olur.
  • Hamur yarım saat üzeri nemli bezle örtülerek dinlenmeye alınır.
  • Dinlenen hamurdan yumruk büyüklüğünde bezeler yapılır.
  • Unlu zeminde bezeler merdane yardımıyla mümkün olduğunca aşılır.
  • Bu arada haşhaş sıvıyağ ile inceltilir.
  • Açılan hamura inceltilen haşhaşdan  heryerine yayılır.
  • Bir uçdan başlayarak rulo katlanır.Kendi etrafında döndürerek (gül gibi) hazırlanan bezeler buzdolabında tüm bezeler bitene dek dinlendirilir.
  • Dolaptan çıkan bezeler    teflon tava büyüklüğünde merdane ile çok ezmeden açılır.
  • Teflon tavada arkalı önlü kızartılır.Tavanın yağlanmaya ihtiyacı yoktur.

Afiyet olsun...Deneyene kolay gelsin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...