11 Ekim 2012 Perşembe

BEYAZ EKMEK


Sanmayın ki ekmek yapmaya ara verdim.Oğlum beyaz ekmeği  daha çok seviyor diye,bir ön maya hazırladım,aynı maya ile iki ekmek yaptım.Oğlum için beyaz ekmek,eşim için   kara ekmek.

Sabah evden çıkmadan ön  maya denilen mayamı hazırlıyorum.

ÖN MAYA

  • 2  su  bardağı un
  • 1 çay kaşığı toz maya
  • 1 su bardağı su
Bu malzemeleri derince kapaklı bir kapta karıştıralım.Ağzını kapatalım.Mutfakta oda sıcaklığında bekletelim.
En az 5-6 saat sonra ki ben işten döndüğümde hazır oluyor,hamur mayalama işine geçebiliriz.




Beyaz ekmek için :
  • Hazırladığımız mayanın bir bardağını  derin kabımıza koyalım.
  • Üzerine 2   su bardağı  su ekleyelim.(isterseniz 1 su bardağı su,bir su bardağı süt olabilir)
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı toz maya
  • 1 yemek kaşığı tuz(damak tadına göre ayarlayabilirsiniz)
  • 2-3 su bardağı un (elenmiş olsun)
Un miktarını ayarlamak size düşüyor.
Yumuşak hamur olmasın.
Çünkü mayalanınca kendini gayet salıyor.
Hamur toparlanınca ,tezgaha un  serpip hamuru iyice yoğuralım.

Derin bir kaba alıp,üzerine nemli bez örtelim ve mayalanmaya bırakalım.
Hamur büyüklüğü iki kat olduğunda tezgaha un serpelim,hamurun gazını almak için hafifçe yoguralım ve pişirme kabına alalım.
Ben diktörtgen kalıp kullandım.Unladım ve katı yağ ile yağladım.Hamuru içine aldım.Üzerini örttüm  ve ikinci mayalanma için beklemeye aldım.Bu işi yaptığımda gece 11 civarıydı.Hamur sabaha dek mayalandı.Sabah 7 de   220 derece önceden ısınmış fırında önce 20 dakika sonra fırın sıcaklığını 200 dereceye indirip ,iyice kızarana dek pişirdim.



Ekmeğin piştiğini hem renginden hem de üzerine (ekmeğin altına da) vurduğumuzda çıkan  tok  sesden anlayabiliriz.







cam kasedeki ön maya...turuncu kaptaki ilk mayalanma...kalıptaki ikinci mayalanma...




KARA EKMEK İÇİN;

Kalan 1 su bardağı ön maya ile  yukarıdaki ek malzemeleri katarak ve tabii ki un yerine beyaz değil istediğiniz kara unu koyarak yine sert bir hamur hazırlayarak ekmeğinizi yapabilirsiniz.Ben biraz çavdar unu,biraz tam buğday unu karıştırdım.Biraz da beyaz un koydum..





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...