18 Eylül 2012 Salı

PEYNİRLİ BİBER KIZARTMA

Çok güzel bir garnitür.Davet sofraları için ideal.kahvaltıya da yapılı akşam çayına da ,yemek davetlerine de..Yapımı kolay,yemesi keyifli.Uzun söze gerek yok.Tarif veriyorum.

  • yarım kg köy biberi  (çok küçüklerinden dolma biber de olur,çarliston da ama ben en çok köy biberi seviyorum)
  • yarım kg lor peyniri
  • baharat
  • kızartmak için sıvıyağ
Yapılışına gelince gayet kolay:

  • Biberleri ayıklaıp güzelce yıkayalım  ve kurulayalım.(kurulamazsak kızarırken patlar,yanarız mazallah!)
  • Lor peynirine damak tadımıza göre tuz ekleyelim.Arzu eden baharat da koyabilir,ben çok az tatlı pul biber koydum,renkli olsun istedim.
  • Derin bir kızartma tenceresinde yağ kızdıralım (2 su bardağı yeter sanırım) ben biberleri kızartalım.
  • Servis tabağına alıp,ister sıcak ister soğuk servis yapalım.


3 yorum:

  1. Sevgili Belgin anne :) Bu tarifi ben, hafta sonu iftar davetimde hazırladım ve herkesçe çok beğenildi :) Yalnız Belgin Abla, peynire biraz pul biber, kara biber ve kuru nane de ilave ettim. Bir de lordan başka peynirle yapmayı da planlıyorum. Tarif için teşekkür eder, kocaman öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lordan başka peynırle olmaz sanırım,akar içinden...

      Sil
  2. Eminim çok güzel olmuştur..Ellerin dert görmesin Tuba anne!Deneyince haberim olsun... :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...