14 Eylül 2012 Cuma

PATATES GARNİTÜR...


Adını ben uydurdum.canım arkadaşım Jülide İnkum'daki yazlığında bizi ağırlarken mangalın yanına garnitür olarak yaptı.Çok lezzetliydi.Ben de tavanın başında durdu ve iki kere çevirdim diye ve de kekiğini koydum  diye siteme koyma hakkı  buldum.Sizin de denemenizi şiddetle tavsiye ederim.Hem leziz hem çok şık bir et-tavuk-balık garnitürü.

dışı çıtır çıtır..içi yumuşacık....
Patatesler Bartın pazarından,şimdilerin organik tabir edilen  grubundan.Beyhan Teyzecim elleriyle seçmiş almış pazardan,zira bu yemekte patateslerin mümkün olduğunca küçük olması gerek.Kekik benim yaylalarımdan.Biz yayla otu deriz.Biliyorsunuz kekiğin çok çeşidi var.Bizim de  çocukluğumuzdan beri hem toplamaya hem de yemeye alıştığımız bu kekiğin tadına bakabilmenizi isterdim.Arzu edene yollasam mı acaba?

Tarife gelince;önce eksik listesi:


  • 1 kg küçük patates
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
  • kekik
Yapılışı ise;

  • Patatesleri güzelce yıkayalım.
  • Büyücek olanları ikiye bölelim,küçücük olanlar bütün kalabilir.
  • Tuzlayalım.
  • Tavaya  sıvı yağı koyup kızdıralım.
  • Patatesleri koyalım ve kapağını kapatalım.
  • Kısık  ateşte , ara sıra karıştırarak kızarmasını sağlayalım.
  • Kızarmaya yakın tereyağı da ilave edelim.
  • Patatesler kızardığında bol kekikleyelim.
  • Servis kabına alalım ve sıcak sıcak servis edelim.
Arzu eden başka baharatlar da  ekleyebilir,kırmızı toz biber gibi,ya da pul biber,karabiber gibi.Ama papatesin kendi tadını almak için kekik yeter gibi.. 

Ellerinize sağlık,sevdiklerinizle afiyet olsun!
:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...