26 Eylül 2012 Çarşamba

BUTİK PASTA

Benim şeker hamuru ile tanıştığım ilk pasta.Sevgili arkadaşım Nuran'ın yeğeni Duru için hazırlamıştım.Çok keyifle hazırladım,lezzeti ile de çok beğeni aldı.Mutlu oldum.Mutfağa olan merakım belli de,ben butik pasta işinden çok daha fazla haz alıyorum.Beni mutfağa koysalar  ve orada unutsalar.


Bu işe başlamadan önce epeyce bir araştırdım.Kekidir,malzemesidir.Şeker hamuru hazır daalınabiliyor,yapılabiliyor da fakat malzeme bulmak gayet sıkıntılı.Ben şeker hamurunu hazır aldım.Renklendiricileri  de vardı derken  biri iki kalıpla halledebildim.



Kek:

  •  4 Adet Yumurta
     4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
     4 Türk Kahvesi Fincanı Un
     2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
     3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
     1 çay kaşığı Kabartma Tozu

  •  1 Paket Vanilya
Bu sade pandispanya,kakaolu arzu ederseniz 2 yemek kaşığı dolusu kakao koymanız gerekli.
Tarif 22-24 cm lik kek kalıbı için gecerli.






YAPILIŞI
  • Yumurtaların ak  sarıları ayrılır
  • Sarıları şekerle ve kaynar su ile beyazlaşana dek cırpılır.İçine iki yemek kaşığı yağ ilave edilir.
  • Aklarları bir fiske tuzla köpük olana dek çırpılır.Öyleki kabı ters çevirsek,dökülmesin.
  • Sarılardan elde ettiğimiz karışım ile aklar karıştırılır.Ama köpük sönmeden,alttan yukarı doğru nazik davranılacak.
  • Kabartma tozu ve vanilya una karıştılır,ve un elenerek karışıma eklenir.  
  • Kalıp önce katı yağ ile yağlanır,sonra unlanır.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakika pişirilir. 
Ganaj:

    
400 gr krema
400 gr bitter veya sütlü kuvertür çikolata







Ganaj için;






Krema  tencereye alınır.Kaynama sıcaklığına dek ısıtılır.Ocak kapatılır.İçine ince ince kıyılan çikolata atılır.
Çikolata eriyene dek karıştırılır.Oda sıcaklığına gelene dek ara ara karıştırılır.Sonra Buzdolabına konur.





PÜF NOKTALARI




  • Kek ve krema 1 gece önceden hazırlanmalı,kek  dinlensin.Krema sertleşsin.
  • Ganaja 1 yemek kaşığı tereyağ koyarsak daha parlak olur,soğuyunca beyazlaşmaz.
  • Ganaj ile  silikon kaplarda ev yapımı çikolata da yapmak mümkündür.
Kek iki yada üç eşit parçaya enlemesine bölünür.Arasına krema yayılır.Sonrası sizin hayal gcünüze kalmış.
1 kg şeker hamuru ile böyle bir pastayı yapmak ve kaplamak mümkün.


Kolay gelsin









kelebekler ve çiçekler..



4 yorum:

  1. çok beğendim..eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. teşekkur ederim arkadaşım...sana da nişan pastası yaparız inşallah...
    :))

    YanıtlaSil
  3. Krema olarak tarifi verilen ganaj kullanılıyor.. :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...