18 Eylül 2012 Salı

BUTİK KURABİYE



Bu kurabiyeleri sevgili arkadaşım Füsun'un oğlu Görkem üniversiteyi kazandı diye hazırladım.Kızım Zeynep ' de yardım etti.Hep zamanla yarışıyorum ya,kurabiye hamurunu bir gün önce yaptım.Ertesi güne de süslemesi kaldı.Çok keyifli bir uğraş.Ama zaman alıcı,benim gibi sürekli bir yerlere yada bir şeylere yetişmek zorunda kalmamak gerekiyor.
Malzemeler olduktan sonra gerisi tamamen yaratıcılığınıza kalmış.Malzemeler içinse çeşitli kurabiye kalıpları,şekillendiriciler gerekli.Bunları satan internet siteleri var.İstanbul'da olanlar şanslı,çünkü ulaşmaları çok kolay.Ben Ankara'da bir yer buldum ama internetten daha ucuza alabiliyorum.

Asıl malzeme ,şeker hamuru.Gıda boyaları ve kalıplar.

Kurabiye için;

  • 3 yemek kaşığı oda sıcaklığında iyice yumuşamış tereyağ (akşamdan sabaha beklettim)
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yumurta sarısı
  • 1paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı hindistan cevizi(arzuya baglı)
  • 1 yemek kaşığı dövülmüş fındık(arzuya bağlı)
  • 3 çay bardağı dolusu un
Şeker hamuru kaplama için;
  
  •    2 portakal büyüklüğünde beyaz şeker hamuru
  •    istenen renklerde gıda boyası
  •   kalıplar
Tek seferlik düşünüyorsanız,küçük paketlerde az miktarlarda da şeker hamuru satılıyor.Ya da 1 kg şeker hamuru size çok sayıda kurabiye yada bir yaş pasta kaplayabilir.

kalıp ile şekil verme..


15 dakikada hazır..
soğuyan kurabiyeler,renklendirilmiş şeker hamuru ile süslenir.Kalıplarla kesilen şeker hamurları fırça ve su yardımıyla kurabiyelere yapıştırılır.


yemeye hazır..






afiyet olsun..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...