17 Mayıs 2012 Perşembe

YULAF ÇAVDAR TAM BUĞDAY EKMEĞİ


Ekmek yapımında yelpaze genişledi.Her sefer yeni birşey deniyorum.Bu sefer yulaf unu,çavdar unu ve tam buğday ununu karıştırdım.Gayet de güzel oldu.Katkısız matkısız,içimize sine sine ekmek yer olduk.Hiç de zor değil,denemeye üşenmeyin derim.Sabah işe gitmeden karıştırıyorsunuz,akşam eve gelince pişirme kabına alıp ikinci  mayalamayı yapıyorsunuz.İki saat sonra mis gibi ekmek kokusu evi sarıyor.





İlle  kendi ölçümü  oluşturmalıyım,pişirme kabıma uygun ölçü tutturana dek denemeye devam.Benim önerim siz de kendi pişirme kabınıza uygun ölçü oluşturun.Çorba kasesi ile unları ölçüyorum,pratik oluyor.

  • 1 çorba kasesi yulaf unu
  • 1 çorba kasesi çavdar unu
  • 1 çorba kasesi tam buğday unu
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2.5 çorba kasesi su
Sabah, tüm malzemeler,su hariç, derince mayalama kabına alınacak,harmanlanacak.Su ilave edilerek bir kaşık yardımıyla ıslanmadık un karışımı kalmayana dek karıştırılacak.Üzeri örtülecek.Naylon  bone olabilir.
kıvamı.. 

ilk maya tamamlandı...
Akşam ,işten dönünce,yada evdeyseniz daha iyi takip edebilirisniz,iyice kabardığında 7-8 saat sonra
ikinci mayalanma için pişirme kabına alınacak.

Bu işlem için tezgaha bolca un serpilecek,çünkü hamurumuz iyice gevşedi ve göz göz oldu.Unun üzerine hamur dökülecek.Eller de unlanarak hamur dört bir kenardan ortada zarf şeklinde hırpalanmaksızın kapatılarak ,yağlanıp unlanmış pişirme kabına alınacak.

Ben dikdörtgen ekmek kalıbı kullandım.Bu hamur gevşek olduğu için şeklini koruyabilmesi amacıyla kapalı kaba konması uygun olur.Somun yapmaya uygun değildir.Somun planlıyorsanız su miktarını azaltmalısınız.

Önceden iyice kızdırılmış 220 derece fınında 10 dakika pişirdikten sonra,200 derecede yaklaşık 50-55 dakika pişirmeli.

Ekmeğin piştiği çıkardığı tok sesden anlaşılır.

AFİYET OLSUN..










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...