9 Mayıs 2012 Çarşamba

NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI (tavuk suyunda)


Sağlıklı ,doyurucu ve lezzetli daha ne olsun..Daha önce de bahsetmiştim,tavuğu bütün almayı tercih ediyorum.Göğüs eti sotelik ayrılıyor,butlar çocuklara bir öğün   kızartılıyor,kalan kısımlar haşlanarak tavuk suyu çorba ya da pilav olarak kullanılıyor.Tavuk suyuna nohutlu pirinç pilavı sadece cacık eşliğinde bile harika bir öğün .
Biz dün akşam öyle yaptık.Çocuklarım cacığa bayılıyorlar,size garip gelebilir ama ben cacığa sarımsak koymuyorum.Bol naneli ve salatalıklı ve tuzla tatlandırıyorum.Denemenizi öneririm.Hele evden çıkılacaksa ya da misafir gelecekse iyi bir çözüm..

Nohutlu pilav için malzemelerimiz:

  • Bir su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı  pirinç ,yıkanmış ve sıcak -ılık tuzlu suda yarım saat bekletilmiş 
  • 2 su bardağı sıcak tavuk suyu
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz,karabiber
YAPILIŞI
  • Pilav tenceresine tereyağı alalım
  • iyice yıkadığımız ve süzdüğümüz pirinci bu yağ ile güzelce tel tel olana dek kavuralım
  • üzerine nohutları ekleyip bir kaç dakika daha kavuralım
  • tuzunu ve suyunu koyalım
  • önce iki üç dakika harlı ateşte,sonra kısık ateşte suyunu çekene dek pişirelim.
  • 15-20 dakika dinlendirelim.


karabiber de pek yakışır..
pirinçler tane tane oldu... arkada da nefis cacık..

DİKKAT EDELİM
  • Önceden ıslatılmış pirinç ile pilav yaparsak ,pirincin nişastasından tamamen kurtulmuş oluruz bir,rengi daha beyaz  olur iki,bir de güzelce kavurursak tane tane olur üç.
  • Kavurma en önemli aşama,yağı az olmıyacak,benim tavuk suyu yağlı olduğu için sadece bir yemek kaşığı tereyağ koydum,aksi halde hem tereyağ hem sıvıyağ koyuyorum.Kavurma esnasında tuz konulursa ,ıslatıldığı için iyice yumuşayan pirinçler sertlşeceği içi kırılmazlar.Kavurma bir kevgir yardımıyla dışardan içe pirinçleri kırmadan olmalıdır.Pirinç ıslanma esanasında içinde tuttuğu suyun tamamını çekene kadar ki bu esmada rengi döner kavurmaya devam edilmelidir.Sonra su ilave edilir.
  • Normalde ıslatılmış pirince 1-2 den az su konulur.Ama burada nohut olduğu için ben 1-2 koydum.
  • Pişen pilavın üzerine temiz bir bez örterek kapağını kapatalım ve demlenmeye bırakalım.
  • Çok kolay olmakla beraber aceleye gelmek istemez pilav.
AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...