8 Mayıs 2012 Salı

GÜVEÇTE EKMEK

Bu aralar tariflere ara vermek zorunda kalıyorum.Günler ne kadar uzarsa benim de meşguliyetim o kadar artıyor.Spora da başladım.Pasta börek işlerine ara vermek lazım, aklımdan geçenleri yapmasam daha iyi...
Aklımdan şöyle de geçiyor, canınız ne istiyorsa bana söyleyin,'gerçi benim sayfa ziyaretçilerim sağolsunlar sayı olarak çok ama yorum yazma,dilek bildirme konusunda malesef biraz üşengeçler mi desem,ne desem bilemedim',ne diyordum,yapamaya üşendiğiniz baklava olur börek ,kek olur kurabiye olur ,butik pasta olur muffin olur,turta olur,tart olur bir sipariş hattı oluşturayım.Misafiriniz gelir ,kendi canınız ister ,üşenirsiniz yapamassınız,ben sizler için yaparım.Böylece ben mutfakta terapimi yaparken siz de ev yapımı lezzetlerle buluşursunuz.İlgilenenler için iletişim adresim ve numaralarıma buradan ulaşabilirsiniz.
Neyse asıl konumuza dönelim.Ekmek sevdam devam ediyor.Bu arada sürekli okuyorum , bir yerde toprak kapta da yapılır yazısını görünce evdeki atıl duran güvecim aklıma geldi.Denemek istedim,çok da memnun kaldım.Hatta güveci ortaya çıkarmışken bir de sebzeli güveç pişirdim..

Güveçte ekmek için malzemeler..

çok güzel bir ekmek oldu.





  • bu tarife göre  hamurumuzu hazırlayalım.
  • İlk mayası gelen hamurumuzu  katı yağ ile yağlanmış ve her yeri unlanmış güvecimizin içine yerleştirelim.
  • İki saat  ikinci mayalamaya bırakalım.İyice kabaran ekmeği önceden 220 derece ısıtılmış fırında önce 10 dakika pişirelim.
  • Fırının alt rafına    ayrı bir kapta sıcak su koyarak fırın nemlendirmeyi unutmayalım.
  • Fırın sıcaklığını 200 dereceye düşürelim ve 50-60 dakika pişirelim.
  • İyice soğuyana dek bekleyelim.
  • Güvecin ağzı dar olduğundan önce bir dilim çıkardıktan sonra ekmeğin tamamını güveçten alalım.
PÜF NOKTALAR
ilk mayadan sonra güvece yerleşti..
ikinci mayalanma tamamlandı..
  • Ben hala ekşi mayaya devam ediyorum.Her ekmek mayaladığımda ilk mayalanmadan sonra bir portakal büyüklüğünde hamuru ayırıp,buzdolabı poşeti ile buzdolabına koyuyorum.Bir sonraki ekmeği bu hamuru da katarak yoğuruyorum.
  • Ekşi mayanız yok ise sadece bir paket toz maya  kullanarak da aynı işlemi yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...