8 Mayıs 2012 Salı

ÇİLEK REÇELİ

Mevsimi geldi.Beni en çok mutlu eden meyvelerden biri.Geçen sene o kadar kısa sürede kalktı ki tezgahlardan ya da ben hiç bitmiycek sandım,reçel yapamamıştım.Bu sene daha tedbirli olmayı planlıyorum.Henüz istediğim gibi kokulu çileklerden bulamadım.Geçen gün çocuklara aldığım çilekten biraz ayırıp, hemen tüketilmek üzere küçük bir kavanoz yaptım.
Bu tarif sevgili görümcem Yeliz'in kayınvalidesi Sultan ablanın tarifi.Öğrendiğimden beri bu tarifle çilek reçeli yapıyorum ve rengine bayılıyorum.Denemenizi öneririm..

HAZIRLIK

  • Bir ölçü yıkanmış çilek,ben bir müsli  kasesi(iri bir kase)kullandım
  • Aynı ölçü ile toz şeker
  • 1 çay kaşığı limon tuzu,ya da bir limon suyu
YAPALIM
  wafel  ile servis edilebilir...
  • Ayıklanmış ve yıkanmış çilekleri tencereye alalım.Eskiden küçük çilekle reçel yapmak makbuldü,ama şimdilerde çilekler kocaman,ben de iri iri dilimliyorum.
  • Önce çilekler suyunu salmaya başlayana dek harlı ateşte,suyunu salmaya başladıktan sonra kısık ateşte geniş bir kaşık ya da spatula ile alttan yukarı karıştırmak suretiyle(çilekleri hırpalamadan)karıştıralım.
  • Çilekler suyunu salıp(epeyce sulanırlar,sakın su eklemeyin),kaynamaya başladıktan sonra aynı kapla ölçtüğünüz şekeri ekleyelim.
  • Yavaş yavaş ve hırpalamadan karıştırmaya devam edelim.Şekerler tamamen eriyene dek karıştırma işlemini sürdürelim.
  • Şeker eridikten sonra 10 dakika daha kaynatıp ,limon  tuzunu ekleyerek ocağın altını kapatalım.
  • Cam kavanoza alalım.Ters çevirelim.Soğutma işlemini kavanozu arasıra alt-üst yaparak yaparsak,çileklerin içince homojen dağılmasını sağlayabiliriz.Vaktiniz yoksa sorun değil,eski usul de olur.Kavanoza koy ve kapağını kapat!
ÖNERİLER
  • Çok kıvamlı reçel seviyorsanız,kaynatma işlemini daha uzun(25-30dk) yapmalısınız ama o zaman da unutmayın ki rengi kararır.
  • Yada kıvamı ayarlamak için bir çay tabağına bir tatlı kaşığı koyup,reçeliniz kaynamaya devam ederken ,buzdolabında soğutup,arzu ettiğiniz kıvamı tutturabilirisiniz.Bir kaç denemeyle uygun kaynatma süresi bulunabilir,ama her çilek aynı su oranında olmayabilir, kendi metodunuzu oluşturabilirisiniz.
  • Daha tatlı bir reçel istiyorsanız limon tuzunu katmayın.Bir kaç damla limon suyu yeter.
beyaz peynir ve güveçte ekmek  eşliğinde taze pişmiş çilek reçeli...


yaklaşık yarım kg çilekten bu kavanoz kadar reçelim oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...